Business Internaţional

Coreea de Sud a ajuns al cincilea exportator auto

02.07.2003, 00:00 13



Coreea de Sud si-a adjudecat pozitia a cincea in ierarhia mondiala a producatorilor de autovehicule, dupa Statele Unite, Japonia, Germania si Franta, intrucat volumul vanzarilor companiilor autohtone a crescut cu 11%, in primul semestru, datorita activitatii de export.



Desi vanzarile interne s-au diminuat, producatorii sud-coreeni au obtinut rezultate deosebite in Statele Unite, cea mai mare piata auto din lume, in contextul in care cererea a fost incurajata prin oferte financiare atractive si modele de o calitate superioara.



Numarul de autovehicule vandute de primii cinci mari producatori sud-coreeni - Hyundai Motor, Kia Motors, GM Daewoo Automotive & Technology, Renault Samsung Motors si Ssangyong Motor - a crescut, in primele sase luni ale anului, de la 1,69 de milioane de unitati la 1,88 milioane de unitati.



Hyundai Motor, cel mai mare constructor din statul asiatic, a raportat un volum al vanzarilor de 970.642 de autovehicule, cu 12% mai mare decat in intervalul corespunzator 2002. Exporturile au crescut cu 30%, in timp ce vanzarile pe plan intern s-au diminuat cu 11%.



"Cererea pe piata autohtona nu se va redresa in viitorul apropiat, tendinta care reprezinta un motiv de ingrijorare pentru producatorii de profil. In aceasta situatie, companiile si-ar putea concentra atentia, pentru moment, asupra activitatii de pe plan extern", a aratat analistul Cho Soo-hong, de la Dongbu Securities.



Producatorul Hyundai, care este controlat in proportie de zece procente de grupul germano-american DaimlerChrysler AG, s-a lansat intr-un razboi intens al preturilor pe piata din SUA, incercand sa acapareze o parte din cota rivalilor sai.



Kia Motors Corp. a anuntat ca a vandut 541.590 de autovehicule, in prima jumatate a anului, cu 14,6% mai mult decat in perioada similara 2002.



Al treilea producator de autovehicule din Coreea de Sud - GM Daewoo - care a luat nastere dupa ce grupul american General Motors a preluat o parte din activele companiei falimentare Daewoo Motor, a inregistrat o crestere de 3,2%, la un volum de 224.589 de unitati.



In acelasi timp, vanzarile Renault Samsung Motors au avansat cu 10,5%, raportand un total de 59.321 de autovehicue.



Pe de alta parte, producatorul de autovehicule de teren Ssangyong Motor, care depinde in mare masura de piata interna, a consemnat scaderea volumului de vanzari cu 1,7%, la un total de 80.324 de unitati.



Actiunile Hyundai au avansat, marti, cu 3,16%. Rivalul Kia a castigat 1,6%, in timp ce cotatia Ssangyong a coborat cu 0,8%.



Produsul Intern Brut din Coreea de Sud, a patra economie ca marime din Asia, s-a diminuat, in primul trimestru din 2003, pentru prima data in ultimii doi ani. Principala cauza a acestui declin a fost criza nucleara alimentata de statul vecin, Coreea de Nord, care a descurajat cererea pe piata interna.



O serie de analisti se asteapta la un rezultat similar in trimestrul al doilea al anului, ceea ce ar insemna ca statul asiatic risca sa intre in prima sa perioada de recesiune din ultimii cinci ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO