Business Internaţional

Craciunul a fost o afacere proasta pentru Marks&Spencer

11.01.2005, 00:00 10



M&S a raportat o scadere a vanzarilor in perioada Craciunului si a dezvaluit ca nivelul profitului nu se va ridica la valoarea previzionata, informeaza BBC News. In perioada 15 noiembrie-3 ianuarie, vanzarile au scazut cu 5,6 de procente fata de anul trecut. Reprezentantii M&S au adaugat ca datorita imposibilitatii de a scapa de stocurile vechi, costurile vor fi cu 57 de milioane de euro mai mari decat in 2004. Retailerul a previzionat un profit anual cuprins intre 853 si 889 de milioane de euro, desi analistii au fost mai optimisi, estimand un profit de 960 de milioane de euro.



Rezultatele vin ca o lovitura data retailerului, care spera la o revigorare dupa batalia pe care a avut-o vara trecuta cu proprietarul Bhs, Philip Green. Vestile aduc din ce in ce mai multa presiune pe umerii directorului executiv, Stuart Rose, care a aparat compania de oferta de preluare ostila venita din partea lui Green, de 13 miliarde de euro, promitand actionarilor o redresare a grupului.



Piata este interesata daca Green va incerca sa profite de perioada mai slaba a retailerului, si daca va incerca sa faca o noua oferta pe fondul diminuarii valorii actiunilor M&S. Restrictiile de ofertare pentru grup vor fi ridicate saptamana viitoare.



Pe de alta parte, Stuart Rose a declarat ca retailerul se afla intr-o pozitie mult mai buna decat se crede, in ciuda diminuarii vanzarilor. "Nu se poate judeca redresarea unei companii in functie de aceste sarbatori de Craciun", a declarat Rose. Acesta a continuat spunand ca rezulatatele nu schimba cu nimic planurile pe care grupul le are pentru anul viitor, an pe care directorul executiv il considera anul revigorarii.



Rezultatele dezamagitoare nu au fost o surpriza pentru o parte a specialistior, iar M&S nu este singurul nume de pe Wall Street care a avut de suferit din cauza perioadei slabe de sarbatori. House of Fraser, Woolworths, Ottakar's si Big Foot Group au raportat si ele cifre slabe.



M&S a declarat ca vanzarile pentru haine si obiecte pentru casa au scazut cu 8,5 de procente in aceasta perioada, in timp ce preferinta consumatorilor pentru alimente s-a diminuat cu 1,7%. Grupul a fost multumit de rezulatele obtinute in perioada de reduceri, amatorii de chilipiruri invadand magazinele chiar de la inceputul ei.



Dar impactul reducerilor care au fost introduse in perioada de dupa Craciun, a fost simtit asupra costurilor care au crescut.



Desi rezultatele sunt dezamagitoare comparativ cu cele obtinute de rivalii de la Next, M&S ramane o companie profitabila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO