Business Internaţional

Cursa aparatelor de ras: doua lame, trei lame, patru lame

07.08.2003, 00:00 52



Castigurile inregistrate de Gillette pe trimestrul doi au depasit asteptarile, insa compania va trebui sa se pregateasca de o lupta stransa cu compania rivala Schick, care va lansa noi produse.



Gillette a declarat ca multi barbati vor incerca aparatul de ras cu patru lame ce urmeaza a fi lansat de Schick luna urmatoare, adaugand insa ca "va fi interesant de urmarit cati dintre acestia vor folosi aparatul si pe viitor".



Gillette, ce produce aparatele de ras Mack 3, periutele de dinti Oral-B si bateriile Duracell, a declarat ca va lansa la randul sau doua noi produse. Lansarea va avea loc probabil in luna aprilie a anului viitor. Aparatul de ras Venus Divine va fi imbunatatit, iar produsul Sensor3 va trece de la un sistem de doua lame la unul de trei.



In perspectiva lansarii acestor produse, Gillette intentioneaza sa-si majoreze cheltuielile legate de publicitate.



In momentul in care Jim Kilts a preluat conducerea companiei in urma cu doi ani, acesta a promis ca va prelungi ciclul de viata a produselor Gillette si ca va reduce costurile legate de inovatii.



Cererea ,are de noi aparate de ras si periute de dinti a reprezentat motorul de crestere pentru compania Gillette, ale carei castiguri si vanzari au depatit asteptarile pe trimestrul doi.



Profitul net a crescut cu 15% pana la 338 milioane de dolari comparativ cu rezultatul anului anterior. Profiturile pe actiune au crescut intr-un ritm mai alert, cu 18% pana la 33 de centi pe actiune, pe masura ce compania si-a continuat programul de rascumparare de actiuni. Thomsom First Call a anticipat castiguri pe actiune de 29 de centi.



Veniturile au inregistrat de asemenea cresteri semnificative, de 11% pana la 2,25 miliarde de dolari. Ratele de schimb favorabile au generat 6 procente din cresterea inregistrata de vanzarile companiei.



In ciuda performantelor solide ale companiei, insa, pretul actiunilor companiei a scazut cu 16 centi, investitorii luand in calcul impactul posibil al intensificarii competitiei.



Pozitia companiei ricale Schick s-a imbunatatit in urma vanzarii anul trecut a Energizer. Gillette a declarat analistilor ca noile produse lansate de companiile rivale i-ar putea afecta castigurile cu 2 pana la 4 centi pe actiune in acest an si cu 5-7 centi anul viitor.



"Potentialul a reprezentat cuvantul cheie," a declarat Bill Steele, analist in cadrul Banc of America. "Gillette este precauta, insa nu m-ar suprinde daca aceasta companie ar inregistra castiguri de doua cifre anul acesta si anul viitor", a adaugat Steele.



Intuition, noul aparat pentru femei lansat de Schick, a inregistrat vanzari destul de bune, insa Gillette a declarat ca Venus, produsul sau destinat femeilor, s-a vandut foarte bine, de asemenea. Astfel, vanzarile de aparate Venus au crescut cu 22% de la lansarea aparatului Intuition in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO