Pentru că este puternic dependentă de sectorul auto, economia maghiară ar putea fi afectată semnificativ de încetinirea producţiei anunţată de subsidiara locală a producătorului german de automobile Audi, scrie cotidianul de afaceri Világgazdaság.
Fără industria auto, performanţa economiei Ungariei s-ar reduce cu o treime, PIB-ul s-ar micşora cu 5%, iar creşterea economică ar încetini cu un punct procentual. De asemenea, o pauză în industria auto ar face ca deficitul bugetar să se majoreze cu cel puţin 450 de milioane de euro.
Un purtător de cuvânt al Audi a declarat luna trecută în presa locală că producătorul îşi va reduce producţia de la fabrica de la Györ în decembrie şi va muta 750 de salariaţi în străinătate până la lansarea noului model Q3.
În 2014, când Audi şi-a oprit producţia de la Györ, Világgazdaság a interpretat manevra ca pe un avertisment transmis Budapestei de către cancelarul german Angela Merkel, enervată de tendinţele antioccidentale ale premierului maghiar Viktor Orban.
De asemenea, la acea vreme, Budapesta era în conflict cu Washingtonul, care acuza corupţia de la nivel înalt din această ţară. Oprirea producţiei de la Gy?r a trimis abrupt în jos livrările de autovehicule ale industriei auto maghiare.
Însă recent Mercedes-Benz, tot un producător auto german, a anunţat că intenţionează să investească un miliard de euro în construirea unei a doua fabrici în Ungaria. Producţia la noua unitate ar putea fi lansată la sfârşitul deceniului şi va crea 2.500 de locuri de muncă. Mercedes a început să fabric maşini în Ungaria, la Kecskemét (unde va fi construită cea de-a doua fabrică), în 2012. Mercedes-Benz Manufacturing Hungary are aproximativ 4.000 de angajaţi în această ţară.
Portalul de ştiri index.hu atrage atenţia că investiţia va accentua dependenţa economiei maghiare de producătorii auto străini.