În faţa riscurilor de pene de curent la scară largă pe fondul valurilor de căldură extremă, companiile de utilităţi din întreaga lume încep să răsplătească oamenii pentru un consum mai redus de energie, oferindu-le premii ca biciclete Peloton în Brooklyn şi carduri cadou Amazon în Tokio, scrie Bloomberg.
În condiţiile în care războiul din Ucraina a declanşat o scumpire dramatică a carburanţilor la nivel mondial, crescând costurile administrării centralelor energetice, companiile de utilităţi se luptă să menţină stabilitatea reţelelor, cu utilizarea aparatelor de aer condiţionat în creştere puternică pe fondul temperaturilor extrem de ridicate.
Companiile de energie care în mod normal au de câştigat de pe urma consumului mai ridicat de electricitate încearcă acum să-i încurajeze pe consumatorii individuali să-şi diminueze consumul în orele de vârf.
În Statele Unite, companiile de utilităţi au majorat preţurile pentru a face faţă costurilor mai mari, dar măsura nu a fost suficientă. Unele companii de utilităţi încep să apeleze la consumatori pentru ajutor. Deşi este un lucru obişnuit pentru consumatorii aflaţi sub presiune să încerce să-şi reducă facturile la energie, noile programe lansate de companiile de utilităţi oferă premii suplimentare pentru reducerea consumului de energie în timpul orelor de vârf.
„Implicarea consumatorilor rezidenţiali în eforturile de conservare a energiei reprezintă cel mai curat şi eficient mod de a evita penele de curent“, arată Cisco DeVries, CEO al OhmConnect, un startup din California care oferă premii pentru reducerea consumului de energie.
Din moment ce, spre deosebire de marii consumatori industriali, consumatorilor individuali le este dificil să-şi monitorizeze consumul de energie în timp real, companiile de utilităţi încheie parteneriate cu furnizori de software ca OhmConnect. Acesta instalează dispozitive care fac posibilă monitorizarea utilizării de energie, permiţând gospodăriilor să-şi ajusteze de la distanţă termostatele şi aparatele electrocasnice în timpul orelor de vârf. În Japonia, unde temperaturile ridicate din capitală au declanşat recent avertismente privind alimentarea cu energie, companiile de utilităţi au început la rândul lor să ofere premii consumatorilor pentru reducerea consumului.
Tokyo Gas Co. a lansat un program ce permite consumatorilor să colecteze puncte pentru economisirea energiei. Utilizatorii sunt informaţi din timp cu privire la orele de vârf, în timpul cărora aceştia sunt încurajaţi să utilizeze mai puţină energie. Punctele acumulate pot fi folosite pentru a primi carduri cadou Amazon.
Kyushu Electric Power le oferă clienţilor săi carduri cadou pentru utilizarea unei aplicaţii menite să le monitorizeze consumul de energie.
Şi guvernul japonez încurajează astfel de eforturi, nu doar în vară, ci şi în lunile viitoare de iarnă. Acesta intenţionează să acorde gospodăriilor care fac economie la energie aproximativ 2.000 de yeni (14,80 dolari), deşi nu este clar cum vor fi distribuiţi aceşti bani.