Business Internaţional

Divizia de lux Audi urca profitul Volkswagen la 1,2 miliarde de euro in trimestrul doi

Divizia de lux Audi urca profitul Volkswagen la 1,2 miliarde de euro in trimestrul doi
30.07.2007, 17:25 45

Volkswagen, cel mai mare producator european de automobile, a imbunatatit previziunile pentru a doua jumatate a anului dupa ce disponibilizarile din Germania si succesul noilor modele Audi si Skoda au dus la cresterea profitului cu 42% in al doilea trimestru, scrie Bloomberg.
"Acum se vad clar efectele masurilor de restructurare ale companiei", a declarat Nathan Kohlhoff, analist la banca UniCredit. "Rezultatele obtinute sunt peste asteptari".
Actiunile companiei au ajuns la o valoare record dupa o crestere de 4,28 euro pentru o actiune sau 3,6%, la valoarea de 124,83 euro. Cresterea a avut loc dupa ce compania a anuntat un profit net de 1,22 miliarde de euro, in crestere fata de valoarea de 859 de milioane de euro inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
Profitul inregistrat in al doilea trimestru este mai mare decat estimarea de un miliard de euro facuta de Bloomberg in baza unui sondaj de opinie la care au participat 11 analisti.
Veniturile din vanzari au inregistrat o crestere de 6,2%, ajungand la o valoare totala de 28,2 miliarde de euro. Valoarea de piata a companiei a ajuns la peste 44 de miliarde de euro.
Reprezentantii companiei au anuntat atingerea planului de profit mai repede decat anticipasera, dupa disponibilizarea a 20% din muncitorii din Germania si marirea programului de lucru cu 4,2 ore pe saptamana fara cheltuieli suplimentare. Diviziile Audi si Skoda au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, ca urmare a cererii mari pentru noile modele printre care Skoda Fabia si Audi TT Roadster.
Hans Dieter Poetsch, directorul departamentului financiar al companiei, a anuntat ca anul acesta Volkswagen va inregistra un profit de "cel putin" 5,1 miliarde de euro, cu un an mai repede decat a fost planificat de fostul director Bernd Pischetsrieder. "Ne indreptam sigur catre un nou nivel de profitabilitate. Tinta companiei este sa creasca cu oamenii pe care ii are acum", a declarat Poetsch.
Vanzarile grupului la nivel mondial au inregistrat o crestere de 7,6% in al doilea trimestru, totalizand 1,62 milioane de de unitati.
Evolutia pozitiva a vanzarilor da sperante companiei ca anul acesta vor vinde peste 6 milioane de automobile.
"Marja operationala, care a depasit cu mult estimarile noastre, a reprezentat o mare surpriza. Profitabilitatea tuturor diviziilor a fost mai buna decat ne-am asteptat, cu exceptia vehiculelor comerciale", a declarat un analist.
Grupurile franceze Renault si PSA au raportat la randul lor marje operationale care au depasit estimarile analistilor, in prima jumatate a anului, in timp ce profitul trimestrial al Fiat a crescut de peste doua ori.
Brandul VW a continuat sa-si imbunatateasca rezultatele, ca urmare a masurilor de restructurare, profitul Audi a crescut remarcabil si chiar si divizia spaniola Seat, care se confrunta cu dificultati, a obtinut un profit mic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO