Business Internaţional

Dupa rezultatele primului trimestru, Puma isi modifica asteptarile

27.04.2004, 00:00 23



Producatorul german de articole sportive Puma si-a sporit previziunile cu privire la profitul si vanzarile anuale dupa ce in primul trimestru, cumparatorii s-au aratat extrem de interesati de produsele sale, relateaza Bloomberg.



Compania estimeaza o crestere a profitului brut cu mai mult de 30% in 2004, dupa ce vanzarile au crescut cu un procent situat intre 15% si 20%, iar estimarile vizasera un procent de 10%. Profitul net a crescut cu 65%, la 80,4 milioane de euro.



Puma si-a marit de patru ori profitul net in cei cinci ani sub conducerea lui Jochen Zeitz, regandind designul pantofilor sport si punandu-si sigla si pe alte noi produse.



Compania si-a marit profitabilitatea datoria unui control foarte bun asupra distributiei articolelor sale, fata de alti competitori importanti ca Nike si Adidas-Salomon, ceea ce determina compania sa vanda mai putin catre outlet-uri ca Bloomingdale's, tn timp ce restul firmelor vand mai multe produse catre retaileri, explica analistii.



Actiunile companiei au crescut mai mult de dublu in ultimul an, atingand 212,7 euro. "Piata financiara trebuie sa ia in considerare ca produsele Puma vor fi cautate si in viitor", a declarat analistul Bernd Janssen.



Reprezentanti Puma au afirmat in februarie ca vor rascumpara 800.000 din actiuni, dupa ce au mai rascumparat anterior 300.000 actiuni. Dupa cum informeaza Bloomberg, pretul unei actiuni este de 15,9 ori mai mare decat profitul pe actiune estimat pentru 2004, pentru Adidas pretul este de 15,3 mai mare decat profitul per actiune, iar pentru Nike de 21,7 ori.



Puma continua sa atraga clienti prin vanzarea de produse ca incaltarile pentru boxeri, tenisii Frankenclyde sau pantaloni colorati din velur. De asemenea, compania este furnizorul de echipament si sponsorul oficial al echipelor nationale de fotbal ale Camerunului si Italiei.



Puma se extinde si in alte sporturi, si chiar furnizeaza imbracaminte sport pentru echipa de formula unu Renault. Pantoful sport Puma's Circat SMC este fabricat astfel incat sa reprezinte pantoful unui sofer de curse. Linia Nuala produce imbracaminte pentru practicantii Yoga.



Presedintele Zeitz a declarat ca Puma, care si-a depasit atat in 2002 cat si in 2003 targetul de profit, ar putea sa nu fie in stare sa isi mentina rata curenta a cresterii in anii urmatori.



Ca si Adidas-Salomon, Puma beneficiaza de pe urma dolarului slab, care cauzeaza declinul preturilor materiilor prime precum cauciucul sau bumbacul, pentru care compania plateste in dolari. Ca medie, euro a fost cu 14% mai apreciat decat dolarul, in primul trimestru al anului acesta comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unor calcule efectuate de Bloomberg.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO