Business Internaţional

Eurotunnel se indreapta spre faliment

14.07.2006, 19:34 15

Eurotunnel, care opereaza tunelul de cale ferata dintre Marea Britanie si Franta, va cere protectie legala in fata creditorilor dupa ce negocierile de reesalonare a unei datorii de 9 mld. euro au esuat, scrie Bloomberg.
Ieri a avut loc prima audiere a cazului Eurotunnel, dupa ce operatorul a depus pe 11 iulie la Tribunalul Comercial de la Paris o plangere prin care acuza Deutsche Bank pentru nereusita atingerii unui compromis.
"Creditorii, in frunte cu Deutsche Bank, au refuzat calea de mijloc care sa multumeasca ambele parti", a declarat compania. "Nu inteleg cum o institutie asa de importanta precum Deutsche Bank poate fi atat de neintelegatoare", a spus Jacques Gounon, director executiv.
De aproape 20 de ani, Eurotunnel se straduieste sa reduca primele de rambursare a imprumuturilor, a obligatiunilor si a altor datorii. Gounon a dorit ca tratativele sa duca la un plan final de reorganizare a operatiunilor. Cum negocierile au esuat, reorganizarea datoriilor companiei va fi facuta de tribunalul de la Paris.
Conform purtatoarei de cuvant Mady Chabrier, la intalnirea cu Eurotunnel au luat parte aproximativ 100 de oameni, inclusiv managementul companiilor, creditorii cei mai importanti si consilierii lor. La intalnire a luat parte si Close Brothers Corporate Finance, divizie a Close Brothers Group, pentru a consilia detinatorii de obligatiuni. Detinatorii de obligatiuni sunt Deutsche Bank si fondurile americane de investitii Resurgence Asset Management, divizie a M.D. Sass Investors Services, si Elliot Management.
Eurotunnel a prezentat "o propunere finala", pentru a ajunge la un compromis intre acordul preliminar de pe 23 mai si cererile creditorilor . "Marea majoritate a acestor cereri a fost rezolvata" prin propunere, care insa a fost respinsa de Deutsche Bank.
"Nu s-a putut ajunge la o intelegere finala intr-o zi si jumatate", a declarat Nina Mitz, purtatoare de cuvant a asociatiei ARCO, care include si banca germana, adaugand ca a existat "un dialog constructiv in timpul negocierilor". "Dupa ce tribunalul va incepe formalitatile de intrare in faliment, creditorii vor reincepe discutiile intr-o maniera constructiva pentru a ajunge la o cale de mijloc".
Chiar si dupa ce acordul de desfasurare a renegocierilor, incheiat in 1998, a expirat pe 12 iulie, partile au fost de acord sa continue discutiile, insa acestea s-au soldat cu un esec, a mai spus Chabrier.
Construit la 40 de metri sub platforma oceanica si cu o lungime de aproximativ 24 mile (39 km), Eurotunnelul este alcatuit din doua tunele prin care tranziteaza pasageri si marfuri si un tunel auxiliar pentru intretinere.
Detinatorii obligatiunilor, datoriile cu cea mai slaba solvabilitate in cazul falimentului, au respins planul din mai, conform caruia ar fi primit 75 mil. lire sterline (108,5 mil. euro) pentru datoria initiala de 1,8 mld. lire sterline (2,6 mld. euro) si 5% din mandatele actiunilor noii entitati care s-ar forma in urma reorganizarii.
La randul sau, Eurotunnel a respins oferta Deutshe Bank, comisionata de restul obligatarilor sa formuleze o propunere alternativa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO