Business Internaţional

Fiat Auto a ramas in 2002 cu 1,3 mld. euro pe rosu

22.01.2003, 00:00 7

Fiat Auto a raportat pierderi operationale de 200 milioane de euro, in trimestrul al patrulea din 2002, valoarea anuala a deficitului ridicandu-se la aproximativ 1,3-1,4 miliarde de euro, a anuntat presedintele grupului industrial italian, Paolo Fresco, citat de Reuters.
Valoarea pierderilor anuntate depaseste de aproape 2,5 ori nivelul celor aferente anului 2001, situate la 549 milioane de euro.
Diminuarea datoriilor a reprezentat o conditie impusa de creditorii care au acordat Fiat un imprumut de trei miliarde de euro, in luna mai a anului precedent.
Paolo Fresco a confirmat ca administratia grupului analizeaza un plan de restructurare a diviziei auto, dar si a celorlalte operatiuni Fiat, incercand, in acest fel, sa asigure o mai mare flexibilitate financiara.
Surse din industria auto au anuntat, la inceputul lunii ianuarie, ca familia Agnelli si creditorii companiei au adresat o invitatie omului de afaceri Emilio Gnutti, prin care acesta ar putea contribui la programul de restructurare al Fiat Auto.
Familia Agnelli, care controleaza 34% din capitalul grupului Fiat, se va reuni, la finele acestei saptamani, pentru a lua o decizie cu privire la masurile ce se impun pentru redresarea producatorului auto.
Estimarile analistilor apreciaza ca Fiat Auto are nevoie de o infuzie de capital de pana la cinci miliarde de euro si investitii anuale de 2,6 miliarde de euro.
Umberto Agnelli, presedintele holdingului Fiat, a declarat ca majorarea de capital va fi suportata de mostenitorii familiei fondatoare.
Producatorul italian de autovehicule traverseaza o perioada dificila, din cauza diminuarii vanzarilor, fiind nevoit sa deruleze un program amplu de restructurare.
Incertitudinea privind marimea si sursa lichiditatilor de care are nevoie Fiat Auto a provocat la inceputul saptamanii o scadere de 5,5% a actiunilor companiei. Intre timp, exista multiple ipoteze speculate pe piata cu privire la solutia finala privind reorganizarea Fiat Auto.
Surse apropiate companiei au precizat ca bancile creditoare doresc desprinderea diviziei de restul grupului italian.
Pe de alta parte, presa autohtona a sugerat ca exista posibilitatea ca producatorul de automobile sport Ferrari sau constructorul de autocamioane Iveco sa fie integrat in operatiunile Fiat Auto.
Compania rezultata ar fi recapitalizata printr-o posibila contributie a partenerului General Motors (GM), care detine o cincime din actiunile Fiat Auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO