Business Internaţional

Fortune enumeră cele mai stupide momente din afaceri din acest an în SUA

Fortune enumeră cele mai stupide momente din afaceri din acest an în SUA

Autor: Oncu Marius Gheorghe

22.12.2010, 19:07 17

Modul în care directorul general al BP, Tony Hayward, agestionat mediatic dezastrul din Golful Mexic sau eşecultelefonului Kin, retras de Microsoft la doar o luna de la lansare,sunt printre cele mai stupide momente din afacerile acestui an dinSUA enumerate de revista americană Fortune, scrie Mediafax.

Dezastrul ecologic din aprilie cauzat de scurgerile de petrolale unei platforme din Golful Mexic s-a transformat într-un circmediatic, amplificat şi de reacţia lui Hayward în faţa presiunilortot mai mari asupra grupului britanic. "Nimeni nu-şi doreşte maimult ca mine ca această situaţie să se încheie. Îmi vreau viaţaînapoi", a declarat şeful BP reporterilor în luna mai. După valulde critici, inclusiv din partea preşedintelui SUA, Barack Obama,Hayward şi-a pierdut postul în iulie, notează Fortune, preluată deCNN.

Retailerul Gap a anunţat la începutul lunii octombrie schimbarealogo-ului, însă, după o reacţie dură a consumatorilor, însoţită decampanii pe reţelele online de socializare, a fost nevoit să revinăla vechea imagine şi să ceară scuze clienţilor. Aceasta este ogreşeală pe care directorul general Glenn Murphy nu o va uita preacurând, menţionează revista.

iPhone 4 a fost unul dintre cele mai promovate gadget-uri aleanului. La trei zile de la lansare, pe 24 iunie, Apple vânduse deja1,7 milioane de unităţi, iar pe 16 iulie atingea pragul de treimilioane. Succesul produsului a fost lovit însă de ceea cedirectorul general al companiei, Steve Jobs, a numit "Antennagate".Totul a început cu un filmuleţ încărcat pe YouTube în care unutilizator arăta cum smartphone-ul pierde semnalul în funcţie decum este ţinut în mână. La întrebările presei, Jobs a răspunsscurt: "Evitaţi doar să-l ţineţi în acest fel". Ulterior, şefulApple a fost nevoit să admită că problema este serioasă şi într-oprezentare realizată într-o conferinţă de presă a inclus un cadrucare conţinea o singură propoziţie: "Nu suntem perfecţi".

Vedeţi o listă cu cele mai stupide momente din afaceri din acestan pe www.mediafax.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO