Business Internaţional

Francezii vor sa impresioneze la editia din acest an a Salonului Auto de la Paris

02.10.2006, 15:32 9

Francezii au incins atmosfera la Salonul Auto de la Paris. Avand de infruntat o competitie puternica, companiile isi etaleaza noile modele sperand ca vor putea produce o impresie suficient de buna pentru a putea supravietui haosului care s-a abatut in ultimele luni asupra intregii industrii auto, scrie International Herald Tribune.
La evenimentul organizat la Paris, Peugeot a dat de inteles ca se vrea in randul producatorilor indrazneti prin intermediul noul sau model 908 RC. Bolidul are un look agresiv care concorda cu motorul sau diesel de 700 cp, piesa de rezistenta a conceptului ce pune accentul pe noile tehnologii diesel. Un alt brand francez, Citroen, a prezentat propria incercare de fortare a limitelor tehnologice prin hibridul C-Metisse, al carui motor combina tehnologiile unui motor pe baza de combustibili cu unul electric.
Concurentii de la Renault au prezentat conceptul unei masini de lux care va rivaliza cu Bentley Continental GTC si urmeaza sa tatoneze terenul pentru infiltrarea grupului in nisa de lux a pietei auto cu scopul de a incuraja cresterea cererii.
Vanzarile grupului Renault au scazut cu 9,4% in perioada cuprinsa intre luna ianuarie si luna iulie a acestui an, avand o performanta sub cea a grupului PSA, care controleaza brandurile Peugeot si Citroen si ale carui vanzari au scazut cu 2,5%.
Desi noile modele care vor fi prezentate la acest eveniment ar putea ameliora situatia jucatorilor de pe piata auto, analistii raman in continuare precauti. "In momentul de fata suntem martorii unei crize pe piata auto, ameliorarea fiind posibila abia in cursul anului viitor", a spus Alexander Law, economist-sef la firma franceza de cercetari Xerfi.
In pofida tuturor problemelor, seful de la Renault este vazut ca omul momentului al intregii industrii auto.
Carlos Ghosn, CEO-ul partenerilor de alianta Renault-Nissan, urmeaza sa poarte o serie de discutii cu Rick Wagoner, CEO-ul celui mai mare producator de automobile din lume, General Motors, despre o eventuala alianta.
Alianta ar putea fi una dintre solutii si pentru Ford si GM, doi dintre cei mai mari producatori de automobile din Statele Unite care se zbat sa reduca costurile de productie si sa stimuleze vanzarile.
Un alt scenariu de alianta, dupa parerea unor analisti, ar fi fuziunea Renaul-Nissan-Ford. In timp ce Chrysler deja face parte din alianta DaimlerChrysler, PSA a demarat negocierile cu Proton, un producator in impas din Malaiezia.
Companiile franceze impreuna cu celelalte producatoare europene si americane vor sa faca cumva fata competitiei din partea constructorilor din Japonia si din alte tari asiatice, ca Malaiezia si Coreea de Sud.
Printre rivalii sai dintre orientali este si Nissan, partenerul de alianta al grupului Renault, care va prezenta in scurt timp la Paris modelul Qashqai, un 4X4 de mici dimensiuni ce va fi construit in localitatea Sunderland, din nord-estul Angliei.
Marcile coreene Kia si Hyundai pregatesc o ofensiva puternica pentru piata europeana, in timp ce producatorii chinezi Landwing si Great Wall vor lansa cateva modele pe care le vor pune in vanzare in Europa in doar cateva luni.
Raspunsul producatorilor europeni la ofensiva asiatica este miza pe motoarele mai puternice cu care si-au echipat noile modele. Fiat va prezenta versiunea de 150 cp a modelului Panda, care a resuscitat activitatea constructorului italian. Vanzarile modelului Panda au crescut cu 20% in prima jumatate a acestui an. Un alt producator italian, Alfa Romeo, va prezenta bolidul sau 8 Competizione. Insa cel mai mare efort de revenire il face Lancia, care urmareste sa isi tripleze vanzarile in urmatorii patru ani, la 300.000 de unitati, conceptul Delta fiind vazut ca un element crucial in atingerea acestui scop.
O alta tentativa de a patrunde pe nisa de lux a pietei de automobile, unde marja profitului este simtitor mai mare, vine din partea Volkswagen prin modelul Scirocco, care va fi prezentat la acest eveniment. Tot la Paris isi va face aparitia modelul C30 al brandului suedez Volvo, care se adreseaza unui public mult mai tanar decat clientii de pana acum ai companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO