Business Internaţional

Gigantii auto incearca sa se inteleaga pe tema incalzirii globale

14.12.2007, 14:00 17

Presedintii celor mai mari companii auto din Europa vor sa adopte o pozitie unitara fata de problema poluarii la nivel global, inainte ca Uniunea Europeana sa adopte noua legislatie cu privire la protectia mediului, care va avea un efect major asupra afacerilor lor, scrie Financial Times.
Directorii executivi ai companiilor Daimler, Volkswagen, Peugeot-Citro?n, Volvo si Scania, care fac parte din conducerea Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), au hotarat sa faca front comun impotriva incalzirii globale.
"Vom putea deveni mai eficienti in lupta impotriva poluarii daca reusim sa dezvoltam un parteneriat alaturi de oamenii politici si daca impartasim aceeasi viziune asupra viitorului industriei auto din Europa", a declarat un purtator de cuvant al ACEA.
"Acest lucru necesita o politica unitara si coerenta atat din partea producatorilor de autoturisme, cat si din partea oamenilor politici si a publicului, prin care sa incurajam consumatorii sa utilizeze masini cu emisii scazute de dioxid de carbon", a continuat el.
Producatorii de autoturisme sunt de parere ca noua legislatie privitoare la protectia mediului, care urmeaza sa fie adoptata de catre UE, pune prea multe presiuni asupra acestora. Legislatia s-a concentrat mai mult asupra modificarii autovehiculelor, neglijand aproape in totalitate alti factori care nu tin de producatori, precum alegerea consumatorului.
"Inovatiile tehnologice, in special cele in domeniul reducerii poluarii, vor fi necesare in toate domeniile, nu numai in domeniul auto, si suntem determinati sa contribuim la dezvoltarea unor asemenea inovatii", a adaugat purtatorul de cuvant.
ACEA a anuntat ca intentioneaza sa investeasca peste
20 de miliarde de euro anual in activitati de cercetare, insa intampina rezistenta din partea politicienilor, care nu sprijina utilizarea inovatiilor.
Conducerea ACEA si-a manifestat dezamagirea fata de Comisia Europeana, care se pare ca a fost mai degraba in favoarea unei legislatii privitoare la modificarea desingului masinilor, si nu a motoarelor cu care sunt echipate acestea.
Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a stabilit ca 2012 sa fie data limita pana la care producatorii de autoturisme si comisarii europeni pentru protectia mediului sa cada de acord asupra nivelului maxim de emisii admis, iar sistemul de sanctiuni sa fie unul extrem de sever.
Cu toate acestea, se pare ca Franta si Germania, cei mai mari producatori de automobile din UE, nu vor sustine adoptarea unei asemenea legislatii. Legislatia va putea fi adoptata daca obtine voturile favorabile a cel putin jumatate din cele 27 de state membre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO