Business Internaţional

Gillette lanseaza lama de ras cu microcip

19.09.2005, 22:36 134

Gillette si-a propus sa dovedeasca faptul ca barbatii sunt pregatiti pentru un aparat de ras cu cinci lame si ca sunt dispusi sa plateasca in plus si pentru microcipuri sau baterii, scrie Financial Times.

Lansarea lamelor de ras Fusion and Fusion Power, despre care Gillette spune ca este cel mai ambitios proiect al sau, este cea mai buna dovada ca producatorii de bunuri de consum mizeaza pe inovatii pentru cresterea profitului.

Momentul ales coincide cu cresterea preturilor bunurilor de consum si cu concurenta producatorilor pentru un loc mai bun pe raft.

Noul produs Gillette este o varianta cu patru lame a brandului concurent Shick ce apartine rivalilor de la Wilkinson Sword si da peste nas carcotasilor care sustineau ca industria a ajuns la limita in ceea ce priveste numarul de lame care puteau fi atasate unui aparat de ras normal.

Pentru a nu fi depasit, Shick va oferi o versiune cu baterii a aparatului de ras cu patru lame in acest an.

Peter Hoffman, presedintele diviziei de lame de ras a Gillette, a declarat ca cele doua aparate Fusion, unul reprezentand o versiune manuala, iar cealalta cu baterii, vor avea un pret cu 30% mai mare decat al Mach3.

"Cercetarile despre pret confirma ca la acest nivel un numar mare de consumatori va fi atras de noul produs de la Gillette", a declarat acesta. Un pachet de patru lame de ras Fusion se va vinde cu 12-13 dolari (9,5-10,5 euro).

Hoffman sustine ca Gillette a avut un buget mai mic pentru conceperea noului aparat decat in cazul generatiei trecute, Mach3, care a fost lansat in 1998.

Totusi compania previzioneaza ca vanzarile vor fi de un miliard de dolari (0,8 miliarde de euro) in trei ani, depasind nivelul de 500 de milioane de dolari (407 milioane de euro) al vanzarilor Mach3, care depasea incasarile rivalilor.

Lansarea Fusion vine intr-un moment in care Gillette se pregateste sa fie preluata de Procter&Gamble, care va plati 57 de miliarde de dolari (46 de miliarde de euro) in ianuarie. Acesta va fi un test pentru noua fuziune, care va folosi partial sistemul de distributie globala al P&G pentru a sustine vanzarile produselor Gillette. "Vom folosi la maximum avantajul pe care ni-l ofera Procter&Gamble", a declarat Jim Kilts, directorul executiv de la Gillette.

Gary Stibel, director executiv al The New England Consulting Group, crede ca se va dovedi ca Gillette a meritat pretul pe care P&G l-a platit.

Fusion este dotat cu un microcip care regleaza voltajul, asigurand suficienta putere pe tot timpul ciclului de viata al aparatului.

Produsele vor fi lansate in America de Nord in primul trimestru al anului viitor, inainte sa fie distribuit si pe pietele internationale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO