Business Internaţional

Google ramane cel mai puternic brand din lume

22.04.2008, 20:34 8

Google se situeaza in 2008 pe primul loc in topul celor mai puternice 100 de marci intocmit de compania de consultanta si cercetare Millward Brown, pentru al doilea an consecutiv, cu o crestere anuala cu 30% a valorii. Google a depasit conglomeratul american General Electric, al carui brand este estimat la 71,4 miliarde de dolari (44,9 miliarde de euro), scrie publicatia britanica The Guardian.
Marcile care ocupa urmatoarele locuri din clasament sunt Microsoft, cu o valoare de 70,89 miliarde de dolari (44,62 miliarde de euro), Coca-Cola, cu 58,2 miliarde de dolari (36,6 miliarde de euro) si China Mobile, evaluata la 57,2 miliarde de dolari (36 de miliarde de euro), conform datelor publicate de Millward Brown.
"Google a ajuns in top datorita performantelor financiare fantastice si valorii brandului", a spus directorul de brand al Millward Brown, Peter Walshe.
Ocupantii primelor cinci locuri ale clasamentului au ramas aceiasi fata de anul trecut, fiecare companie inregistrand anul acesta o crestere a valorii de brand intre 15% si 39% fata de anul precedent.
Cu toate acestea, anuarul BrandZ intocmit de Millward Brown, care ia in considerare performantele financiare ale unei companii si masurarea valorii brandurilor rezultata in urma unui studiu efectuat pe un esantion de 100.000 de consumatori la nivel global, a facut o serie de modificari in ce priveste marcile care ocupa restul din primele zece locuri. Valoarea de brand a companiei americane IBM a avut o crestere anuala de 65%, ajungand la 55,3 miliarde de dolari (34,7 miliarde de euro) si urcand trei locuri in topul BrandZ, pana pe locul sase.
Apple a fost compania care a avansat cel mai mult in top zece, unde a si intrat anul acesta, urcand noua locuri pana pe pozitia a saptea, cu o crestere de 123% a valorii brandului, pana la 55,2 miliarde de dolari (34,6 miliarde de euro). "Cresterea de 123% a Apple s-a dovedit a fi generata de o combinatie de produse inovatoare, precum iTouch, iPhone, Leopard si computere datorita carora compania s-a bucurat de un capital de incredere considerabil din partea consumatorilor", spune Walshe.
Gigantul lanturilor de fast-food McDonald's a avut si el o crestere cu 49% a valorii de brand, situandu-se pe locul opt cu 49,49 miliarde de dolari (31,1 miliarde de euro), in timp ce valoarea Nokia a urcat cu 39%, pana la 43,9 mld. dolari (27,6 mld. euro), situand compania pe locul noua.
Gigantul Marlboro a fost singurul brand in scadere din primele zece, coborand patru pozitii pana pe locul zece, cu un declin de 5% al valorii, pana la 37,3 mld. dolari (23,4 mld. euro).
"Nu trebuie sa uitam ca acestea sunt evaluari la nivel global. Afacerile sunt in plina extindere pe piete precum Asia si America de Sud. Declinul este prezent numai in Vest, insa contributia lui la valoarea de brand este extrem de ridicata", spune Walshe, explicand de ce in epoca in care toti sunt impotriva fumatului o companie producatoare de tigari ocupa un loc atat de sus in clasament.
Operatorul de telefonie mobila Vodafone ocupa cel mai bun loc dintre toate marcile britanice, urcand 12 pozitii pe fondul unei cresteri cu 75% a valorii de brand, pana la 36,9 mld. dolari (23,2 mld. euro).
Millward Brown monitorizeaza 50.000 de marci din intreaga lume, dintre care numai 100 ajung in clasamentul anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO