Business Internaţional

Heineken a pierdut din cauza vremii si a devalorizarii dolarului

10.09.2004, 00:00 23

Profitul producatorului de bere Heineken a scazut pe prima jumatate a anului, din cauza devalorizarii dolarului si a vremii racoroase din vara aceasta, in Europa de Vest, sustine Financial Times.
Heineken si-a sustinut previziunile pentru anul acesta, conform carora profitul pentru a doua jumatate a anului va scadea, pe fundalul unei ponderi mari a exporturilor in dolari ale companiei, dupa ce anul trecut vanzarile de bere crescusera simtitor din cauza vremii favorabile.
Profitul brut al companiei a fost de 319 milioane euro in prima jumatate, in scadere cu 4,5% fata de aceeasi perioada din 2003. Castigul pe actiune a scazut la 0,6 euro, raportat la 0,8 euro, nivelul de anul trecut.
Reducerea profitului a fost cauzata de variatia cursurilor valutare si a amortizarii unor cheltuieli. Aprecierea monedei euro in raport cu dolarul si celelalte valute au redus profitul Heineken cu 79 milioane euro. Amortizarea unor cheltuieli cu brandul a crescut anul acesta la 43 milioane euro, de la 5 milioane euro, in special datorita achizitionarii berarului BBAG din Austria.
Veniturile companiei au crescut cu 11%, pana la nivelul a 4,83 miliarde euro, sustinute de vanzarile de bere din Europa Centrala si de Est si de rezultatul achizitiilor din America. Vanzarile celorlalte regiuni importante au scazut, in special in Europa de Vest, unde vremea nefavorabila si slabirea economiei au redus vanzarile.
Volumele de bere vandute au fost in crestere puternica, cu 20%, la 54,4 milioane hectolitri, datorita achizitiei companiilor BBAG, CCU din Chile, Karlovacka din Croatia si a mai multor companii care comercializeaza bauturi din Europa.
Actiunile Heineken au crescut cu 0,73% la 22,03 euro pe actiune, in cadrul sedintelor de tranzactionare de la Bursa din Amsterdam.
alexandru.cerchez@zf.ro



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO