Business Internaţional

ING, in cautarea recunoasterii globale

ING, in cautarea recunoasterii globale
07.05.2003, 00:00 15

Pe masura ce celelalte banci internationale ajusteaza la strictul necesar operatiunile pe termen lung incercand sa supravietuiasca declinului general, directorul executiv al grupului ING, Ewald Kist, vrea sa creasca notorietatea globala a marcii ING.
Grupul olandez de servicii financiare ING include asigurari, operatiuni de management al activelor si servicii bancare, si este prezent in peste 60 de tari. Acum, ambitia ING este de a construi un brand global care sa rivalizeze cu cele mai mari banci internationale, precum Citigroup, cel mai puternic grup financiar din lume, AIG (American International Group) sau grupul britanic HSBC.
"Acesta este un ING nou si transparent", a spus Kist intr-un interviu acordat Wall Street Journal Europe la noul sediu modernist al bancii, realizat intr-un stil arhitectonic desprins din filme SF. "In vremurile acestea, cand increderea este atat de importanta, este esential sa ai un brand puternic, pe care clientii sa stie ca se pot baza".
Ramane de vazut daca investitorii vor avea incredere in noua imagine ING, dupa ce actiunile grupului au pierdut mai mult de 50% din valoarea lor bursiera anul trecut. Analistii spun ca manevra, care vrea sa consolideze zecile de marci existente in prezent sub numele ING, trebuie urmata de masuri mai radicale de reducere a costurilor pentru a asigura redresarea companiei.
"Repozitionarea marcii este un artificiu simplu, dar problema reala este de a scadea costurile suficient de mult si ING inca n-a reusit asta", crede Johan van der Lugt, analist bancar si de asigurari la SNS Securities, in Amsterdam.
In ultimele 18 luni ING a plasat la sediile sucursalelor din intreaga lume zeci de steaguri albe cu emblema leului portocaliu de pe blazonul ING. Directorii executivi au fost instruiti in aspecte de marketing global, iar bonusurile acestora au inceput sa fie corelate cu obiective de performanta globale, nu doar cu cele locale. Toate aceste manevre vin in sprijinul ambitiei lui Kist de a duce ING in topul celor mai cunoscute 100 de marci globale in urmatorul deceniu.
Intre timp, investitorii raman ingrijorati de slabele performante financiare ale grupului olandez, si de vulnerabilitatea sa la declinul pietelor bursiere. La sfarsitul anului trecut, grupul olandez si-a ameliorat situatia solvabilitatii printr-o emisiune de obligatiuni de un miliard de euro. ING a facut fata conditiilor economice nefavorabile printr-o serie de reduceri de costuri si de concedieri, dar pentru viitorul apropiat nu se mai prevad masuri dramatice. Kist monitorizeaza cu atentie o lista de divizii mai putin performante, acre au termen limita 2004 pentru a se redresa si a trece pe profit.

ING in Romania
ING este prezent pe piata romaneasca din 1995, valoarea expunerii totale pe Romania depasind un miliard de dolari. Grupul olandez are in Romania o banca, o societate de brokeraj si compania de asigurari Nederlanden, toate aceste entitati situandu-se in topul domeniilor lor de activitate. andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO