Business Internaţional

Îngrijorări pentru Coca-Cola şi Pepsi, după ce americanii încep să renunţe la sucurile cu "zero calorii"

Îngrijorări pentru Coca-Cola şi Pepsi, după ce...

Autor: Ştefan Stan

12.04.2014, 18:49 2500

Declinul de pe piaţa băuturilor carbonatate a accelerat anul trecut, din cauza scăderii cererii americanilor pentru sucuri carbogazoase cu îndulcitori artificiali, reiese din datele centralizate de revista Beverage Digest, citate de  Wall Street Journal

Scăderea în vânzări este o problemă importantă pentru giganţii Coca-Cola şi Pepsi, care depind de băuturile cu zero-calorii pentru a compensa pentru scăderea generală a vânzărilor, în condiţiile în care americanii au devenit din ce în ce mai interesaţi de efectele sucurilor cu mult zahar şi a îndulcitorilor artificiali – aspartamul – asupra sănătăţii.

Vânzările de băuturi carbonate au scăzut cu 3% în 2013, industria contractându-se pentru al nouălea an consecutiv, conform Beverage Digest.

Sondajele arată că piaţa de retail pe segmental băuturilor carbonate în SUA s-a contractat în ultimii 15 ani cu 1%, la 76,3 miliarde de dolari. Nu există semne care să dea speranţe producătorilor de băuturi carbonate că 2014 va fi diferit, în condiţiile în care vânzările au scăzut cu aproape 2% în primele trei luni ale anului, conform unui raport Citi.

Totuşi, unele segmente din industrie sunt pe creştere. Băuturile energizante şi cafeaua instant au crescut cu 5,5%, respectiv 6,2% în ultimul an.  
Băuturile carbonate dietetice reprezintă aproape o treime din vânzările din SUA, dar sunt într-un declin continuu de trei ani consecutivi.

Consumul de Pepsi şi Diet Pepsi a scăzut cu 3,6% şi respectiv 6,9%. Coca-Cola, care include şi companiile Sprite şi Fanta, şi-a crescut totuşi anul trecut cota de piaţă în SUA de la 42% la 42,4%, conform Beverage Digest. 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO