Business Internaţional

Interpublic preia True North si devine cea mai mare agentie de publicitate

20.03.2001, 00:00 20



Interpublic Group of Cos., a treia companie de publicitate din lume, a anuntat ieri ca va prelua agentia True North Communications Inc., pentru suma de 2,1 miliarde de dolari intr-o tranzactie care se va realiza printr-un schimb de actiuni, relateaza editia online a cotidianului financiar Wall Street Journal.

Prin aceasta achizitie, firma Interpublic din New York va deveni cea mai mare agentie de publicitate din intreaga lume, dupa cifra de afaceri.

Interpublic va oferi 1,14 actiuni proprii pentru fiecare titlu emis de True North, adica 40,24 $/actiune, putin mai mult decat pretul unei actiuni True North la New York Stock Exchange (bursa din New York), care a fost vineri de 39,31 $/actiune.

Conducerea ambelor firme a aprobat fuziunea, iar tranzactia urma sa fie anuntata oficial ieri, se afirma in reportajul cotidianului american, care citeaza surse apropiate celor doua firme.

True North, o firma din Chicago care detine in proprietatea sa agentiile Foote Cone & Belding (FCB) si Bozell Group, a intrat de mult in atentia potentialilor cumparatori, printre care se numara compania franceza Havas Advertising SA si firma britanica WPP Group PLC.

Firma a devenit subiectul acestor speculatii dupa ce FCB a pierdut contractul cu Chrysler, sucursala americana a gigantului producatorilor auto DaimlerChrysler, in favoarea agentiei rivale BBDO, divizia Omnicom Group Inc.

Dar la sfarsitul saptamanii trecute, corporatia Interpublic, proprietarul agentiilor McCann-Erickson WorldGroup si Lowe Group din New York, a dobandit exclusivitatea asupra negocierilor cu True North.

Mai multi analisti ai acestei industrii afirma ca Interpublic era cel mai logic cumparator al True North, atat din puncte de vedere financiar, cat si din perspective culturale.

Fiind o companie americana, se vor face importante reduceri de costuri, aproximativ 25 de milioane de dolari anual, iar integrarea afacerilor se va desfasura mult mai usor decat in cazul unei tranzactii intercontinentale.

Tranzactia va modifica semnificativ peisajul mondial al industriei de publicitate, deoarece Interpublic va deveni cea mai importanta firma in domeniu in functie de veniturile obtinute si, de asemenea, o forta in ceea ce priveste serviciile media.

Compania rezultata va avea o cifra de afaceri totala de 7,2 miliarde de dolari (conform rezultatelor financiare de anul trecut). Astfel Interpublic va depasi compania WPP Group PLC., care a obtinut venituri totale de 6,6 miliarde de dolari in 2000 si firma americana Omnicom Group Inc., care a inregistrat o cifra de afaceri de 6,15 miliarde.

Tranzactia va fi cea de-a patra ca valoare din industria publicitatii, in conditiile in care agentiile de publicitate intentioneaza sa-si majoreze veniturile si sa ofere clientilor proprii servicii cat mai complexe.

Anul trecut, WPP a achizitionat Young & Rubicam Inc. pentru aproximativ 3,9 miliarde de dolari, in timp ce Havas Advertising a preluat Snyder Communications Inc. din SUA pentru 2,1 miliarde. Publicis Groupe SA a achizitionat, de asemenea, rivala sa britanica Saatchi & Saatchi Plc pentru 1,9 miliarde de dolari.

Nici Interpublic nu se afla la prima preluare. In noiembrie, firma americana a cumparat Deutsch Inc., cea mai mare companie independenta din Statele Unite, pentru un pret care nu a fost dat publicitatii.

Principala atractie a True North este agentia FCB Worldwide, una dintre cele mai vechi firme din domeniu, printre clientii careia se includ AT&T Corp. si Compaq Computer Corp.

O clauza speciala a tranzactiei va fi organizarea FCB ca o a treia retea care va opera sub numele Interpublic, similar modului in care-si desfasoara activitatea McCann-Erickson si Lowe.

Pe de alta parte, FCB Worldwide a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca a realizat 2 tranzactii in Europa, pentru a-si extinde operatiunile internationale.

Liderii agentiei au declarat ca divizia de marketing interactiv FCBi a achizitionat una dintre cele mai importante firme italiene din domeniul marketingului direct sau digital, Compagnia del Marketing Directo.

De asemenea, FCB Worldwide a preluat un pachet minoritar din actiunile FCB Slovakia, divizia sa din Bratislava, in incercarea de a-si dezvolta rapid activitatile de pe pietele Europei Centrale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO