Business Internaţional

Johnson & Johnson, achizitiile n-au facut bine

17.07.2003, 00:00 15



Profitul firmei Johnson & Johnson (J & J) pentru al doilea trimestru al anului a fost pe masura asteptarilor de pe Wall Street, crescand cu 14,5%. Daca insa sunt incluse si cheltuielile cu doua achizitii importante, profitul net este de fapt in scadere cu 27%.



Compania a cheltuit 900 milioane de dolari in acest trimestru pentru cumpararea a doua companii: Scios Inc, companie din domeniul biofarmaceutic, pentru care a platit 730 milioane de dolari, si Link Spine Group Inc, care a costat 170 milioane de dolari.



J & J continua sa implementeze aceasta strategie de achizitii, asociindu-si companii din diverse domenii: produse de larg consum, medicamente sau dispozitive medicale. Directorii executivi ai companiei au subliniat marti ca fara aceste achizitii nu ar fi reusit sa aiba o crestere atat de sustinuta a vanzarilor din sectorul medicamentelor.



"Am considerat intotdeauna ca L&A (acordarea de licente si achizitiile) reprezinta o sursa vitala de noi compusi", a afirmat Per Peterson, seful departamentului de cercetare si dezvoltare al companiei.



Mai mult, Robert Daretta, directorul financiar de la J & J, a amintit din nou care sunt previziunile grupului pentru acest an: un profit de 2,62 dolari pe actiune, in ciuda efectului de dilutie al celor doua achizitii. Pentru al doilea trimestru al anului, profitul net pe actiune a fost de 40 de centi pe actiune (1,21 miliarde de dolari pe total), in scadere de la 54 centi pe actiune (1,65 miliarde de dolari).



Daretta a mai estimat o crestere de 10 procente a profitului operational din acest an, fiind excluse efectele variatiilor cursului valutar. In cifre absolute, acest indicator s-a situat la un nivel de 2,1 miliarde de dolari pe primul trimestru, in crestere de la 1,8 miliarde din perioada similara a anului trecut.



"Ritmul de crestere a companiei a fost excelent, in conditiile unui mediu de afaceri foarte dinamic si unei concurente accentuate", a afirmat Christine A. Poon, presedinte al grupului. "Suntem increzatori ca aplicam strategia cea mai eficienta", a adaugat ea.



Vanzarile nete au atins un nivel de 10,3 miliarde de dolari in acest trimestru, cu 14% mai mult fata de acum un an. "Este prima data in istoria companiei cand cifra de afaceri trimestriala depaseste pragul de 10 miliarde de dolari", a spus Helen Short, vicepresedinte pentru relatii cu investitorii.



Au existat temeri ca eficienta sectorului de medicamente al grupului J & J se va reduce. Acesta a contribuit la aproape jumatate din cifra de afaceri de 36 miliarde de dolari realizata anul trecut. In special vanzarile de medicamente impotriva anemiei, ca de exemplu Procrit sau Eprex, au scazut din cauza cresterii concurentei pe acest segment al pietei.



Oficialii J & J au declarat ca unitatea de productie a acestor medicamente a fost restructurata, si ca urmare vanzarile medicamentelor Procrit si Eprex au crescut fata de primul trimestru. Cu toate acestea, vanzarile de pe primul semestru sunt mult diminuate fata de acum un an, cu 2% si respectiv 21%.



Vanzarile totale pe primul semestru s-au situat la un nivel de 20,2 miliarde de dolari, mai mult cu 13% fata de primele sase luni ale anului 2002. In acelasi timp, profitul net a fost de 3,3 miliarde, in scadere cu 6 procente fata de anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO