Business Internaţional

Jucăriile aduse de Moş Crăciun ca indicator macroeconomic: Consumatorilor germani le revine optimismul: vânzările de jucării vor ajunge la un nivel record

Jucăriile aduse de Moş Crăciun ca indicator...

Autor: CătăIina Apostoiu

07.12.2015, 21:10 196

În Germania, vânzările de jucării sunt aşteptate să atingă un volum astronomic în acest an, relatează Deutsche Welle. Ar putea fi pentru prima dată când germanii cheltuiesc peste 3 miliarde de euro pe jucării, iar creşterea faţă de anul trecut ar putea atinge 4%, potrivit Asociaţiei Retailerilor Germani de Jucării şi Jocuri (BVS).

Vânzările solide de jucării indică o mai puternică disponibilitate a consumatorilor germani de a cheltui, tendinţă care a ajutat cea mai mare economie a Europei să-şi recupereze o parte din suflul pierdut în ultima recesiune.

Într-adevăr, banca centrală a Germaniei, Bundesbank, a invocat o creştere constantă a consumului privat atunci când şi-a majorat previziunile de creştere pe 2017 la 1,7% de la 1,5% în cel mai recent raport.

Potrivit estimărilor asociaţiei de retail HDE, consumatorii germani vor cheltui aproximativ 87 miliarde de euro pentru sărbătorile de Crăciun, în noiembrie şi decembrie. În cazul retailerilor online, vânzările de sărbători pot reprezenta până la 25% din afacerile anuale.

În acest an, segmentul jucăriilor este dominat de jucării asociate cu filme. Numai în octombrie, vânzările de astfel de jucării au urcat cu 50% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.

Potrivit BVS şi Asociaţiei Producătorilor Germani de Jucării (DVSI), una din cinci astfel de jucării noi poartă logo-ul Războiului Stelelor.

Dar şi alte filme împing vânzările de jucării în sus. De la lansarea extrem de popularului film “Frozen” cu doi ani în urmă, vânzările de jucării asociate cu filmul au atins niveluri astronomice la nenumărate magazine.

“Acum, oriunde te duci, vezi omul ăla de zăpadă”, spune Christain, tatăl în vârstă de 38 de ani al doi copii.