Business Internaţional

La jumătatea Singles Day Alibaba a depăşit, cu vănzări 12 miliarde de dolari, recordul din 2015

La jumătatea Singles Day Alibaba a depăşit, cu...

Autor: Mediafax

11.11.2016, 13:52 727

La jumătatea evenimentului de cumpărături Singles Day, platforma de cumpărături Alibaba din China a depăşit, cu vânzări de peste 12 miliarde de dolari, recordul de anul trecut şi se îndreaptă spre un total al zilei de 20 de miliarde de dolari.

Totuşi, spune BBC, există voci care contestă autenticitatea numerelor, în condiţiile în care unii vânzători online au manifestat tendinţa de a „umfla” raportările. O ată problemă a evenimentului anual de shopping sunt vânzătorii de bunuri falsificate.

Pe de altă parte, Alibaba a anunţat că 85% din cumpărături au fost făcute de pe telefoane mobile. Compania a experimentat noi tehnologii în materie de cumpărături online, cum este realitatea virtuală.

În prima oră vânzările au atins 5 miliarde de dolari, după ce anul trecut valoarea a fost atinsă în 90 de minute.

SinglesDay a devenit în numai şapte ani un eveniment mondial, cu o creştere exponenţială a vânzărilor; dacă în 2009 aestea erau de doar câteva milioane de dolari, în 2012 depăşiseră 2,5 miliarde de dolari, s-au apropiat de 6 miliarde de dolari în 2013, au sărit la 8,5 miliarde ded olari în 2014 ş au depăşit 14 miliarde anul trecut.

Singles Day, iniţial o sărbătoare în onoarea persoanelor singure, constă în discounturi mari şi promoţii adresate cumpărătorilor online, şi are loc anual, pe 11 noiembrie. Gigantul Alibaba a fost forţa motrice a evenimentului, dar acesta a căpătat anvergură şi s-a extins şi în Hong Kong şi Taiwan.

Rivalul Alibaba, JD.com, care vinde în special electronice, a anunţat că a primit mai multe comenzi în primele nouă ore ale evenimentului decât în întreaga zi din 2014.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO