Business Internaţional

Lansarea celui mare avion din lume s-a facut cu sacrificarea directorului proiectului

06.09.2006, 18:37 14

Noua aeronava A380 a companiei Airbus, cel mai mare aparat de zbor comercial din lume, a efectuat primul zbor cu pasageri, aceasta stire fiind insa eclipsata de anuntul conform caruia compania a decis sa-l inlocuiasca pe Charles Champion din pozitia de director responsabil pentru proiectul A380.
Charles Champion este al treilea director ce paraseste aceasta pozitie dupa ce o serie de probleme de productie au fortat compania sa anunte amanarea cu sase luni a livrarilor de aparate A380. Vestea a declansat o criza de management in interiorul Airbus si in cadrul companiei-mama, European Aeronautic Defense & Space (EADS) in luna iulie, criza in urma careia directorul executiv al Airbus, Gustav Humbert, si copresedintele francez al EADS, No?l Forgeard, au demisionat, relateaza International Herald Tribune.
Champion, in varsta de 51 de ani, a fost inlocuit cu Mario Heinen, de aceeasi varsta, din Luxemburg, care pana acum s-a ocupat de programul de succes legat de aeronava A320.
Airbus a anuntat ca Champion, de origine franceza, va continua sa lucreze in pozitia de consilier special al lui Christian Streiff, ce l-a inlocuit pe Hum-bert in pozitia de CEO. Insa o sursa familiara cu situatia a declarat ca Champion nu va mai fi implicat in programul A380.
Decizia de a-l demite pe Champion i-a surprins atat pe angajatii Airbus, cat si pe observatorii externi, fiind considerata a aduce o pierdere semnificativa pentru program, de care acesta se ocupase din 2001.
"Este o persoana inteligenta, energica si extrem de capabila," a declarat un oficial al Airbus care a dorit sa ramana anonim. Champion si-a inceput cariera in 1980 ca inginer in cadrul contractorului francez din domeniul apararii Aerospatiale, care a fost inclus in Airbus in 1998. El a ocupat diverse pozitii in cadrul diviziilor de productie ale companiei inainte de a se ocupa de programul A400M in 1995. In anul 1998, el se ocupa de marketing si vanzari in Europa de Est si fosta Uniune Sovietica, iar trei ani mai tarziu a fost ales sa conduca proiectul A380.
Doug McVitie, managing director in cadrul Arran Aerospace, o companie de consultanta din Dinan, Franta, a declarat ca existau deja zvonuri privitoare la plecarea lui Champion inca inainte de expozitia internationala de la Farnborough din Marea Britanie organizata in luna iulie. "Probabil au simtit ca daca l-ar fi demis in acel moment, decizia ar fi afectat pretul actiunilor EADS", a declarat McVitie.
Actiunile EADS au scazut cu 26% pe 14 iunie, dupa ce Airbus a anuntat ca se asteapta sa livreze in 2007 numai 9 din cele 25 de aparate de zbor pe care le promisese initial clientilor. De atunci, actiunile EADS au mai recuperat din pierderi. Un purtator de cuvant al Airbus, Justin Dubon, a refuzat sa comenteze asupra motivelor care au determinat compania sa-l demita pe Champion, dar si sa precizeze daca vor mai avea loc si alte schimbari de personal in cadrul programului A380. El a declarat ca Airbus continua revizuirea interna a proceselor de productie a aeronavei A380, revizuire ce va fi incheiata la sfarsitul lunii septembrie.
Champion a fost demis in ziua in care un aparat A380, avand la bord 474 de pasageri, a efectuat un zbor-test de sapte ore prin care se verificau sistemele si confortul cabinei.
Pasagerii sunt primii din circa 2.000 de angajati ai Airbus care s-au oferit sa participe la un numar de patru zboruri cu plecare din Toulouse in aceasta saptamana, zboruri care vor dura 7, 10, 12 si 15 ore respectiv, plus un zbor de noapte pentru a acoperi toate tipurile de conditii de zbor, a anuntat Airbus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO