Business Internaţional

Levi's, prima crestere a vanzarilor intr-un deceniu

15.01.2003, 00:00 17

Producatorul de jeans Levi Strauss estimeaza ca in acest an va inregistra primului sau an de crestere a vanzarilor din anii '90, in ciuda unei scaderi accentuate a venitului net inregistrate anul trecut.
Profitul net pe anul incheiat pe 24 noiembrie a scazut de la 151 milioane de dolari la 25 de milioanede dolari, scadere generata de costurile legate de restructurare si de volumul mai ridicat al impozitelor, cat si de volatilitatea monetara ce a caracterizat operatiunile speculative ale companiei.
Vanzarile anregistrate in aceasta perioada au scazut cu 3%, pana la 4,14 miliarde de dolari. Totusi, Bill Chiasson, director financiar al companiei, a declarat ca Levi a reusit sa-si atinga tinta legata de stabilizarea vanzarilor pe al doilea semestru al anului, dupa mai multi ani de declin.
Vanzarile pe trimestrul patru au crescut cu 2%, de la 1,23 miliarde de dolari pana la 1,26 miliarde de dolari. Conform lui Chiasson, tinta prevazuta de grup cu privire la cresterea vanzarilor grupului pe anul 2003 este de 2 pana la 5%. Se asteapta ca vanzarile sa fie impulsionate de lansarea, pe trimestrul trei, a noii marci Levi Strauss Signature in cadrul Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume.
Aceasta marca a fost creata special pentru a fi vanduta prin intermediul unor retaileri ce practica discountul, cum ar fi Wal-Mart, in contrast cu tendinta anterioara imbratisata de Levi, de a nu-si vinde produsele prin intermediul unor astfel de retaileri.
Chiasson a declarat ca Levi poarta discutii legate de vanzarea acestei marci si prin intermediul altor retaileri.
Chiasson a avertizat, insa, ca costurile legate de lansarea acestei marci, care va deveni a treia mare marca a Levi pe langa Levi's si Dockers, vor afecta rezultatele ce vor fi obtinute in primul semestru al acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO