Business Internaţional

Levi Strauss isi inchide fabricile din America de Nord

30.09.2003, 00:00 26



Compania Levi Strauss, producatoarea jeansilor purtati de generatii de americani, a anuntat zilele tracute ca intentioneaza sa inchida ultimele patru fabrici de productie si finisare de pe continentul nord american, lucru care va conduce si la disponibilizarea a 2.000 de angajati. Cel mai mare producator de haine din lume a sustinut ca inchiderile fac parte dintr-un plan de schimbare.



"Ne aflam intr-o industrie extrem de competitiva, unde doar cateva branduri de imbracaminte detin si opereaza fabrici de productie in America de Nord," a declarat Phil Marineau, directorul general al companiei. "De fapt, suntem printre ultimele companii care procedeaza astfel".



"Ca sa ramanem competitivi, trebuie sa ne concentram resursele asupra designului produselor, a dezvoltarii lor, vanzarii, marketingului si asupra relatiei cu clientii din retail."



Oficialii Levi Strauss au declarat ca vor inchide fabrica din San Antonio pana la sfarsitul anului si alte trei fabrici din Canada pana in martie 2004, si ca vor comuta productia inspre reteaua mondiala.



Bruce Raynor, presedintele Unite, cel mai mare sindicat al companiilor de imbracaminte din America de Nord, a precizat ca pierderile de slujbe si inchiderile de fabrici au fost rezultatul politicii comerciale a Statelor Unite care a permis companiilor "sa rascoleasca lumea in cautarea celor mai ieftine si vulnerabile piete."



De-a lungul mai multor ani de restructurari, compania a inchis sase fabrici in Statele Unite si doua in Europa, dupa care si-a mutat cea mai mare parte a productiei in tari mai ieftine din Asia si Amertica Latina. In incercarea de a redresa scaderea cotei de piata cu care se confrunta, dupa ce consumatorii au renuntat sa mai poarte jeansii Levi in favoarea altor marci mai tinere, compania a fost nevoita sa reduca din costuri si sa-si reexamineze gama de produse si marketingul.



Dar agentia Moody's a coborat, saptamana trecuta, ratingul companiei din San Francisco pe motiv de "declin rapid in flexibilitatea financiara a companiei" si a nivelului dezamagitor al vanzarilor, generarii de cash si a nivelului mare al datoriilor.



Datoria companiei americane, care functioneaza de aproximativ 150 de ani, s-a cifrat la 500 de milioane de dolari (436 milioane de euro) in imprumuturi la termen. Dar in ciuda conditiilor neprilenice, inluzand o economie slabita si deflatia preturilor la imbracaminte, conducerea Levi a facut publice rezultatele finaciare ale companiei, care estimeaza o crestere a vanzarilor cu 6% - 7% in al treilea trimestru, de la 1,02 miliarde de dolari la aproximativ 1,08 miliarde de dolari.



Vanzarile au urcat datorita lansarii brandului Levi Strauss Signature in magazinele Wal - Mart, pentru prima data cand produsele sale au fost vandute printr-o retea de astfel de magazine. Obligatiunile Levi au scazut in aprilie in urma unui proces declansat de doi fosti manageri de top care au acuzat compania ca si-ar fi umflat profitul cu sute de milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO