Business Internaţional

Lufthansa, in pole position pentru preluarea Alitalia

07.10.2008, 17:34 13

Actiunile de lobby ale sindicatelor si politicienilor din Italia par sa incline balanta in favoarea companiei Lufthansa in cursa pentru o parte din Alitalia, compania aeriana care a fost pe punctul de a fi lichidata saptamana trecuta, scrie International Herald Tribune.

Air France-KLM este de mult timp considerata drept partenerul logic al Alitalia datorita aliantelor comerciale existente. Cele doua companii s-au pus de acord cu privire la o preluare la inceputul acestui an, insa intelegerea a fost anulata din cauza divergentelor privitoare la pret si la planurile legate de concentrarea asupra Romei in defavoarea hub-ului din Milano.
Acum, Lufthansa pare sa aiba mai multe sanse de a iesi castigatoare gratie strategiei sale de mentinere a mai multor huburi.
"Modelul companiei Lufthansa de mici hub-uri dispersate pare sa fie mai apropiat de formatul pe care italienii l-ar prefera in mod instinctiv", a declarat o persoana apropiata negocierilor sub conditia anonimatului.
Cel care coordoneaza cautarea unui partener strain este Roberto Colaninno, care conduce CAI, grupul care s-a oferit sa achizitioneze partile profitabile ale Alitalia odata ce statul scapa de activele neperformante ale companiei. Air France-KLM si Lufthansa "se bat" pentru o participatie minoritara, a declarat el.
Compania care va iesi castigatoare ar putea obtine o participatie de pana la 20% in cadrul Alitalia si o pozitie pe piata italiana. Italia a subliniat faptul ca unei companii straine nu i se va permite sa detina mai mult decat o participatie minoritara in cadrul Alitalia.
Dupa saptamani de suspans, Alitalia a continuat sa opereze curse dupa ce pilotii si membrii echipajelor au decis sa sustina oferta CAI. Totusi, puternicele sindicate italiene ar putea inca impiedica incheierea unei intelegeri cu o companie straina.
Primul-ministru italian Silvio Berlusconi a declarat ca Lufthansa este preferata sa dupa ce a spus ca tranzactia esuata cu Air France-KLM, orchestrata de predecesorul sau, Romano Prodi, este "umilitoare". Intelegand situatia, Jean-Cyril Spinetta, directorul executiv al Air France-KLM, a mers la Roma recent si a fost de acord sa sprijine deciziile CAI cu privire la huburi si retea daca acestea sunt profitabile.
Insa in conditiile in care Lufthansa conduce o restructurare a sectorului aerian european, aceasta achizitionand Brussels Airlines si aflandu-se in discutii pentru a cumpara operatorul SAS, unii analisti spun ca Alitalia ar avea de castigat din alianta cu un partener major.
In cazul Lufthansa, o alianta cu Alitalia ar ajuta-o sa gaseasca pasageri pentru a umple cele 15 aeronave Airbus A380 comandate.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO