Business Internaţional

Marile lanturi hoteliere se lupta sa-si fidelizeze clientii si sa-si faca cunoscute brandurile la nivel mondial

23.10.2007, 19:55 186

In ziua de azi, oamenii calatoresc mai mult ca niciodata, ceea ce determina marile lanturi hoteliere sa foloseasca strategii agresive de fidelizare. In urma aplicarii acestor strategii, un calator chinez care prefera serviciile hotelului Holiday Inn din Guangzhou va apela la acelasi lant hotelier in cazul unei calatorii la Los Angeles, scrie cotidianul The New York Times.
"In cazul pietei globale, loialitatea fata de un brand se obtine prin prezenta brandului in locatii cheie, cu trafic intens", a declarat Bjorn Hanson, analist-sef al diviziei ospitaliere de la PricewaterhouseCoopers.
Folosirea acestui tip de strategie de fidelizare poate fi o explicatie pentru anuntul lansat de curand de Hilton Hotels. Acestia au anuntat deschiderea a 25 de unitati apartinand brandurilor Hampton si Garden Inn in Rusia si in estul Europei.
"Expansiunea internetului si aparitia companiilor aeriene low-cost au fost catalizatori puternici ai intensificarii traficului de calatori la nivel international", a afirmat Stevan D. Porter, presedintele diviziei americane a InterContinental Hotels, lantul cu cele mai multe camere disponibile din lume: 560.000 de camere in 3.800 de hoteluri.
InterContinental are, ca majoritatea lanturilor internationale, un portofoliu de branduri, fiecare concentrat pe un anumit segment de piata.
Structura unui astfel de portofoliu contine un brand de top (Ritz-Carlton pentru Mariott International), un brand urban de lux, amenajat special pentru conferinte si intalniri de afaceri (Hiltons pentru Hilton Hotels) si o serie de branduri mai mici, pentru un segment al populatiei cu venituri medii (Hampton Inn detinut de lantul Hilton, Courtyard Inn si Residence Inn, branduri ale lantului Mariott). Unele portofolii contin si branduri foarte accesibile, din categoria economic.
Datorita campaniilor de publicitate elaborate cu foarte mare atentie, majoritatea calatorilor in Statele Unite au opinii foarte bine definite asupra unui brand sau altul. Conform Asociatiei Americane a Hotelurilor, la sfarsitul anului trecut in Statele Unite existau peste 47.000 de unitati hoteliere cu 4,4 milioane de camere disponibile.
Anul trecut, profitul hotelurilor din America a crescut la 26,6 miliarde de dolari (18,6 miliarde de euro) din venituri de 133,4 miliarde de dolari (93,5 miliarde de euro) pe an, fata de profitul de 22,6 miliarde de dolari (15,8 miliarde de euro) si venituri anuale de 122,7 miliarde de dolari (86 de miliarde de euro) in 2005, conform unor rapoarte ale firmei Smith Travel Research.
Aceste sume nu reflecta insa cheltuielile facute de segmentele cu venituri mici ale populatiei. In vreme ce companiile hoteliere construiesc unitati peste tot in lume, cele mai agresive rate de crestere au fost inregistrate pe segmentul de lux. De exemplu, lantul Mariott detine 30 de unitati pe teritoriul Chinei, reprezentand majoritatea brandurilor sale, inclusiv trei hoteluri Ritz-Carlton si trei JW Mariott. Reprezentantii lantului hotelier au anuntat ca pana in 2010 vor mai inaugura sase hoteluri Ritz-Carlton in China.
Indiferent daca ne referim la calatorii in interes de serviciu sau in scop turistic, grupul demografic cu cele mai mari vanzari inregistrate este generatia "baby-boom" (fenomen demografic reprezentat de un numar foarte mare de copii nascuti intre 1946 si 1964 in Australia, Marea Britanie, Canada sau Statele Unite ca efect al incheierii celui de-al Doilea Razboi Mondial). Acest grup a dat nastere atat in Statele Unite si Europa, cat si in Asia, unei generatii de turisti pragmatici.
Cei mai in varsta membri ai grupului "baby-boom" au acum 61 de ani, ceea ce inseamna ca vor mai calatori o buna bucata de vreme de acum inainte. Cei din Statele Unite au crescut in contextul popularizarii primului mare lant hotelier din America, Holiday Inn. Grupul hotelier a introdus in 1950 un produs usor de recunoscut, cu servicii de incredere pe un segment de piata dominat pana atunci de moteluri mici, cu servicii de calitate indoielnica.
"In cadrul acestei nise, oamenii isi doresc aproximativ aceleasi lucruri ca acum 50 de ani", a afirmat proprietarul brandului Holiday Inn.
In acelasi timp, InterContinental isi extinde cu rapiditate brandurile de lux, care sunt mult mai cunoscute in afara SUA si dezvolta un nou produs, Indigo.
"Piata americana se afla, acum mai mult ca niciodata, in stransa legatura cu globalizarea", a declarat Raymond N. Bickson, CEO al Taj Hotel Resorts and Palaces, brand al grupului indian Tata. Brandul Taj, inaugurat in 1903 in Mumbai, detine in prezent peste 49 de unitati hoteliere in India si 18 in alte tari, din care trei in Statele Unite. Prima achizitie a grupului Taj in Statele Unite a fost Hotelul Pierre din New York in anul 2005. Anul acesta, compania indiana a achizitionat hotelurile Ritz-Carlton din Boston si Campton Place din San Francisco, fiind in prezent in cautarea unei proprietati in Los Angeles.
"Este extrem de important sa avem un hotel cu iesire la plaja in Statele Unite", a declarat Bickson.
Holiday Inn este "strabunicul" tuturor brandurilor hoteliere si in acelasi timp un simbol al Americii. Ceea ce nu stiti este ca Holiday Inn este de asemenea brandul numarul unu in China.
Un reprezentant al companiei a declarat ca numarul unitatilor din China a atins 44 de hoteluri Holiday Inn si Holiday Inn Express, iar inca 43 de unitati asteapta sa fie deschise in aceeasi tara. In plus, sediul acestui simbol american se afla la Londra, in cadrul sediului central InterContinental, compania mama a grupului Holiday Inn.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO