Business Internaţional

Marks & Spencer incepe sa-si revina

12.10.2005, 18:43 14

Reprezentantii Marks & Spencer, cel mai mare retailer de imbracaminte din Marea Britanie, au anuntat cresterea profitului trimestrial, pentru prima data in ultimii doi ani, atat in sectorul vestimentar, cat si in cel alimentar, informeaza Bloomberg.

Vanzarile din domeniul vestimentar au crescut cu 1,3%, in al doilea trimestru al acestui an, conform calculelor efectuate de compania britanica.

Dupa scaderea de 5,4% din primul trimestru al acestui an, analistii au estimat o scadere de 2% a vanzarilor, pentru trimestrul ce s-a incheiat pe 1 octombrie.

Vanzarile inregistrate de retailerul britanic in sectorul alimentar au crescut si ele cu 2,7%, in timp ce sectorul de mobila a inregistrat o scadere de 0,2%.

"A facut o treaba destul de buna. Se pare ca produsele comercializate de Marks & Spencer, adica cele vestimentare, cat si cele alimentare, au primit acceptul consumatorilor", apreciaza Paul Mumford, care gestioneaza fonduri in valoare de 657 de milioane de dolari, in cadrul Cavendish Asset Management, din Londra.

Directorul executiv al Marks & Spencer, Stuart Rose, continua, insa, sa adauge noi elemente in colectiile prezentate in magazinele sale si sa renoveze aceste puncte de vanzare pentru a-si recastiga clientii de la alte companii din domeniu, precum Next sau Tesco.

Reprezentantii Marks & Spencer au in vedere o reducere a costurilor cu 260 de milioane de lire sterline, pentru acest an fiscal, urmand ca aceasta sa creasca la 320 de milioane de lire sterline, anul viitor. Ei au pornit, in acest sens, o serie de negocieri cu furnizorii.

El vinde, de asemenea, o cantitate mai mare de produse, la pret maxim (fara discounturi) si controleaza frecvent inventarul fiecarui magazin in parte.

Actiunile retailerului britanic au crescut cu 3,7%, pana la 398 de pence, cea mai mare valoare incepand cu 21 mai 2002. Astfel, actiunile se apropie de cei 400 de pence pe care le-a oferit miliardarul Philip Green, in iulie 2004, pentru fiecare dintre actiunile companiei.

Astfel, vanzarile inregistrate de Marks & Spencer au inceput si continua sa creasca, intr-un moment in care majoritatea retailerilor britanici sunt afectati de scaderea considerabila a puterii de cumparare a consumatorilor. Vanzarile intregii industrii de retail au scazut cu 0,8% in luna septembrie. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO