Business Internaţional

Marks & Spencer pierde din cota de piata

15.04.2004, 00:00 15



Marks & Spencer Group Plc., cel mai mare retailer de articole de imbracaminte din Marea Britanie, a anuntat ca vanzarile aferente trimestrului al patrulea din anul fiscal precedent au scazut din cauza cererii slabe pentru confectiile adresate femeilor, informeaza Bloomberg.



Veniturile la magazinele deschise de cel putin un an au scazut cu 3,4%, a precizat Roger Holmes, directorul executiv al companiei. Analistii estimasera un avans al vanzarilor cu 1%. Vanzarile de articole de imbracaminte si de mobilier au inregistrat o depreciere de 5,2%, in timp ce vanzarile de produse alimentare au scazut cu 1,4%, a mai anuntat compania britanica.



Cota de piata a Marks & Spencer pe sectorul articolelor de imbracaminte pentru adulti s-a diminuat consecutiv in ultimele doua trimestre din cauza scaderii vanzarilor de confectii pentru femei. Veniturile obtinute de companie au ramas cu mult in urma celor inregistrate de competitori precum Next, al treilea operator de retail pe segmentul in care activeaza si Marks & Spencer. Vanzarile companiei Next au crescut cu 3% in lunile februarie si martie.



"Pierderea cotei de piata in domeniul alimentar este aproape la fel de alarmanta precum scaderea cotei de piata in sectorul articolelor de imbracaminte", a declarat Nick Bubb, analist la Evolution Beeson Gregory in Londra. "Aplicarea doar a unor masuri de reducere a costurilor nu va conduce intotdeauna la obtinerea de profit", a mai adaugat Bubb.



Profitul pe intreg anul fiscal ar trebui sa se inscrie in estimarile analistilor, care previzionau o valoare a acestuia de 755 mil. lire sterline (1,4 mld. dolari), a precizat Alison Reed, directorul financiar al companiei.



In urma anuntului privind scaderea vanzarilor, actiunile Marks & Spencer au pierdut 4,9%, atingand o valoare de 263 pence/actiune. De la inceputul anului, titlurile respective au pierdut 8,6%, evaluand compania la un nivel de 12 ori mai ridicat decat profitul anul estimat de analisti, potrivit datelor adunate de Bloomberg.



Holmes, directorul executiv in varsta de 44 ani al companiei, a indicat sectorul articolelor de imbracaminte pentru femei drept principala directie unde operatorul de retail trebuie sa-si imbunatateasca produsele dupa o scadere de 10% a vanzarilor pe parcursul trimestrului al treilea. Marks & Spencer a redus, in medie, cu 3.5% pretul confectiilor pentru femei pentru colectia de vara, a mentionat Holmes.



Marks & Spencer intentioneaza sa aplice totodata o serie de masuri de reducere a costurilor, prima etapa a unui plan intocmit pe doi ani prin care urmeaza sa disponibilizeze 1.000 persoane urmand sa genereze economii de 25 mil. lire sterline in acest an. Compania mai economiseste bani, prin apelarea la furnizori din tari precum India si Sri Lanka unde costurile de productie sunt mai reduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO