Business Internaţional

MasterCard: Finala Euro 2008 valoreaza 300 de milioane de euro

30.06.2008, 17:07 13

Finala Campionatului European de fotbal valoreaza peste 300 de milioane de euro, castigul echipei care va obtine trofeul fiind de 113-114 milioane de euro, potrivit sponsorului oficial al competitiei, MasterCard. "Se preconizeaza ca si echipa infranta sa obtina o suma semnificativa - 59 de milioane de euro ca urmare a meciului de pe sadionul Ernst Happel din Viena. De asemenea, Germania si Spania vor beneficia pe termen scurt si lung de influentele pozitive pe care ambele finaliste le vor resimti privind castigurile in bani, contractele de sponsorizare, drepturile de transmitere televizata, cresterile vanzarilor de bilete pentru meciurile de fotbal. In plus, turismul va fi influentat pozitiv, iar in tara castigatoare increderea consumatorilor va cunoaste o crestere", se arata intr-un comunicat al companiei. Viena, orasul unde s-a disputat finala, poate sa inregistreze, de asemenea, venituri de peste 100 de milioane de euro doar din acest meci. Castigurile pe termen scurt provin din vanzarile inregistrate la mancare si bauturi si din costurile de cazare. Se preconizeaza ca aceste castiguri sa atinga 65 de milioane de euro, iar beneficiile pe termen lung constau intr-o crestere a numarului de turisti in capitala austriaca. Diferenta pana la peste 300 mil. euro se va resimti in economia din afara orasului gazda si a celor doua natiuni finaliste.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO