Business Internaţional

McDonald's se intoarce la retetele traditionale

22.01.2003, 00:00 19

Jim Cantalupo, presedintele de la McDonald's, crede ca noile metode de preparare adoptate in Statele Unite deterioreaza gustul si calitatea celebrelor produse din lantul sau de fast-food, motiv pentru care, in opinia lui, dublul cheeseburger, sandwichul sau preferat, si-a pierdut din savoare.
"Nu este ceea ce ar trebui sa fie, si nu mai este asa cum era inainte," spune Jim Cantalupo, directorul McDonald's Corporation, in legatura cu divizia americana a celebrului lant de restaurante fast-food.
Burgerii produsi dupa manualul traditional reprezinta "standardul de aur", spune Cantalupo, insa in Statele Unite acest standard nu a mai fost la fel de apreciat dupa introducerea cuptoarelor cu microunde menite a accelera serviciile de servire la inceputul anilor '90, cat si dupa recenta lansare a unei noi bucatarii menita a satisface cererile individuale. Ca urmare, gustul traditional s-a modificat.
Solutia acestor probleme este accentuarea etapei de executare si respectarea cu sfintenie a tuturor procedurilor specifice de fabricare, asa cum obisnuia sa procedeze McDonald's in momentul in care Cantalupo a inceput sa lucreze aici, cu 28 de ani in urma. Noua bucatarie, numita Made For You, va fi pastrata, insa va fi schimbat timpul afectat pregatirii burgerilor, astfel incat acestia sa fie mai suculenti, si numarul de secunde timp de care acestia sunt tinuti in cuptorul cu microunde, pana la 17 secunde de la 11 secunde, astfel incat sa se produca o "caramelizare" a chiflelor.
Totusi, discutiile legate de imbunatatirea calitatii produselor alimentare nu-i vor satisface pe investitori si analisti, care cred ca principala problema a companiei este faptul ca industria este supraconsolidata in Statele Unite.
Presedintele de la McDonald's a declarat ca a acceptat sa conduca compania din doua motive-pasiunea sa pentru marca si produsele McDonald's si experienta sa in cadrul acestei companii, cat si credinta sa ca va reusi acolo unde predecesorul sau, Jack Greenberg, esuase. "McDonald's isi va recastiga gloria," spune acesta. "Cunosc foarte bine potentialul acestei marci".
De asemenea, Cantalupo a mai declarat ca, McDonald's nu va mai emite estimari privind castigurile sale trimestriale sau anuale, evaluand in schimb succesul companiei in functie de operatiuni si de vanzarile inregistrate de restaurantele deschise de peste un an, printre alte criterii. "Credem ca aceste criterii vor oferi o perspectiva mai exacta asupra situatiei companiei," a declarat Cantalupo in cadrul unei conferinte de presa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO