Business Internaţional

Merloni renunta la traditie si devine Indesit

28.01.2005, 00:00 54



Merloni Elettrodomestici, producatorul italian de electrocasnice, a decis sa opereze o schimbare simbolica a numelui companiei in Indesit, relateaza Financial Times. Este un lucru rar pentru o companie italiana sa renunte la numele familiei care o controleaza. Merloni a ajuns la concluzia ca trebuie sa preia numele uneia dintre cele mai importante marci ale sale, in urma planurilor de crestere a prezentei pe piata internationala. Celelalte marci detinute de companie sunt Ariston si Hotpoint. Pentru Vittorio Merloni, presedinte si fiu al fondatorului Merloni, numele impiedica recunoasterea internationala a companiei. "Majoritatea concurentilor nostri poarta numele marcilor. Nimeni nu stie cine este Merloni Elettrodomestici. In plus, pentru un strain este foarte greu sa ne pronunte numele", a declarat acesta. Merloni a incheiat achizitia brand-ului Hotpoint din Marea Britanie in 2002, la sfarsitul unor lungi negocieri cu Marconi si General Electric. Compania are o capitalizare de piata de 1,4 miliarde de euro, nivelul vanzarilor anuale ridicandu-se la peste 3 miliarde de euro, dublu fata de acum patru ani. Merloni face parte din top 3 al producatorilor de electrocasnice din Europa, detinand o cota de piata de 15,5%. "Este dificil sa renuntam la numele familiei, dar compania apartine tuturor, inclusiv clientilor si furnizorilor nostri", a declarat Merloni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO