Business Internaţional

Mulally si-a tinut promisiunea si a adus Ford pe profit

29.04.2008, 20:00 13

Ford Motor, cel de-al treilea producator de automobile la nivel mondial, a anuntat ca profitul net aferent primului trimestru din 2008 se ridica la 100 mil. dolari (62,6 mld. euro), planul de reducere a cheltuielilor dovedindu-se capabil sa contrabalanseze declinul vanzarilor pe piata nord-americana, scrie Bloomberg.
Profitul de 5 centi pe actiune reprezinta primul pas spre revenirea companiei, care in perioada similara a anului trecut a intregistrat o pierdere neta de 282 mil. dolari, adica 15 centi/actiune.
Veniturile totale ale companiei au urcat cu 1,2%, pana la 43,5 mld. dolari.
Rezultatele financiare neasteptate indica faptul ca Alan Mulally este pe cale de a-si indeplini promisiunea privind revenirea pe profit a companiei, promisiune facuta odata cu preluarea functiei de director executiv al producatorului auto, in septembrie 2006.
In ultimii doi ani, compania a avut un singur trimestru profitabil, in timp ce pierderile anuale combinate ajung la 15,3 mld. dolari. "Exista semne de progres in ceea ce priveste Ford, cel mai probabil compania va cunoaste o stabilizare", a declarat Brian Johnson, analist la Lehman Brothers in New York.
Profitul brut al producatorului auto s-a ridicat la 525 mil. dolari (329 mil. euro) sau 20 de centi pe actiune. Pe aceasta baza, analistii chestionati de Bloomberg estimau o pierdere neta de 15 centi pe actiune.
Pierderile brute inregistrate de Ford pe piata nord-americana au coborat pana la 45 mil. dolari, fata de 613 mil. dolari cat s-a inregistrat in perioada similara a anului trecut. Profitul brut inregistrat pe piata sud-americana a urcat pana la 257 mil. dolari, fata de 113 mil. dolari, in timp ce rezultatele diviziei europene indica o crestere a profitului brut de la 219 mil. la
739 mil. dolari.
Ford Motor Credit, divizia financiara a grupului, a anuntat o scadere a profitului net de pana la 24 mil. dolari, fata de 193 mil. dolari cat s-a inregistrat in primele trei luni din 2007.
In ultimii doi ani, Ford si-a redus numarul angajatilor cu 46.300 de persoane, iar in 2007 a renegociat contractul de munca al salariatilor. Este de asteptat insa ca negocierile cu sindicatul muncitorilor din industria auto sa-si faca efectul in urmatoarele luni.
Sub conducerea lui Mulally, Ford a contractat la sfarsitul lui 2006 credite in valoarea de 23,4 mld. $, in incercarea de a-si asigura lichiditati suficiente pentru dezvoltarea unor noi modele de automobile, pentru inchiderea unor fabrici si pentru finantarea eventualelor achizitii.
"Compania a rambursat mare parte din aceste credite inainte de inasprirea conditiilor de creditare, ceea ce a constituit un avantaj major", a declarat Pete Hastings, analist la Morgan Keegan.
Divizia nord-americana a Ford a fost, in ultimii doi ani, principala sursa de pierderi a producatorului american, in timp ce diviziile din Europa si America de Sud au raportat nivele de profitabilitate semnificative. "Compania se afla inca pe pozitii daca ne uitam la vanzarile sale de pe piata europeana", spune Johnson.
Vanzarile Ford pe piata din Statele Unite au inregistrat in primul trimestru un declin de 9%, comparativ cu scaderea de 8% a intregii industrii auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO