Business Internaţional

O companie aeriană destinată milenialilor se închide. Ce lucruri inedite se serveau la bord

O companie aeriană destinată milenialilor se închide....

Autor: Departamentul Economic

20.01.2019, 13:16 389

Grupul Air France-KLM este pe care să renunţe la Joon, compania aeriană lansată cu un an în urmă pentru a atrage tinerii adulţi, după ce a semnat un acord cu sindicatele în aceest sens, relatează Bloomberg. 

Cele 13 aeronave şi 600 de membri ai echipajelor vor fi integraţi în flota Air France, potrivit sindicatelor de la Joon.

Joon (vine de la "jeune" - "tânăr" în franceză), viza să-i câştige pe mileniali cu tarife mai mici, hrană bio şi streaming video. La bord se serveau suc de baobab, iar RedBullTV trebuia plătit. Dar marca s-a dovedit a fi dificil de înţeles încă de la început pentru clienţi, pentru angajaţi, pentru pieţe şi pentru investitori, a declarat Air France.

Decizia marchează una dintre primele decizii strategice majore ale directorului executiv al Air France-KLM, Ben Smith, fost director executiv al Air Canada, care a preluat compania în septembrie. După ce a ajuns la o înţelegere cu sindicatele franceze, el va trebui să elimine tensiunile dintre compania franceză şi mai profitabilul partener olandez, KLM, în timp ce trebuie să concureze cu rivalii cu costuri mai mici EasyJet şi Ryanair.

Le Figaro a anunţat din noiembrie că Smith vrea să închidă Joon, creaţia predecesorului său Jean-Marc Janaillac, care şi-a dat demisia în urma unui conflict cu sindicatele. Joon intenţiona să-şi extindă flota la 28 de aeronave până în 2020, inclusiv noile Airbus A350.

Joon a generat critici chiar înainte de lansare, dată fiind dedicaţia sa pentru călătorii mai tineri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO