Business Internaţional

Painea si prajiturile ridica valoarea RHM la aproape un miliard de lire sterline

20.07.2005, 18:30 14

RHM, producatorul britanic al painii Hovis si al prajiturilor Mr. Kipling, a stabilit pretul unei actiuni din oferta publica initiala (IPO) la 0,275 lire sterline, ceea ce face ca valoarea de piata a companiei sa atinga 958 de milioane de lire (1.387 de milioane de euro), relateaza Bloomberg.

Doughty Hanson, actionarul majoritar al companiei Doughty Hanson, a decis sa vanda actiuni, in conditiile in care cresterea ratei dobanzii la creditele ipotecare si majorarea pretului petrolului afecteaza consumul.

"RHM a realizat profituri substantiale pentru Doughty Hanson. Au reusit sa obtina profit din unele investitii cheie si cred ca trebuie sa mentionam ca, in prezent, traverseaza o perioada benefica", a declarat David Buik, analist la Cantor Index din Londra.

Ranks Hovis McDougall (RHM) este prezent pe piata de aproape 130 de ani si se poate lauda cu o gama larga de produse, de la sosurile Bistro la gemul Robertson. Conform oficialilor companiei, cel putin unul din brandurile RHM poate fi gasit in 98% din casele britanicilor.

Doughty Hanson si ceilalti investitori au plasat fonduri de 308 milioane de lire sterline (446 mil. euro) pentru cumpararea RHM de la Tomkins in august 2000, se arata intr-un document trimis investitorilor. Compania a fost evaluata atunci la aproximativ 1,2 miliarde de lire sterline (1,73 miliarde de euro), cumparatorii preluand si datoriile.

RHM va folosi banii stransi in urma ofertei publice pentru a rambursa grupului Doughty Hanson imprumuturi in valoare de aproximativ 472 de milioane de lire (683,60 milioane de euro).

Credit Suisse First Boston conduce un grup de firme care intermediaza vanzarea. Citigroup, Deutsche Bank, HSBC Holdings si JPMorganCazenove contribuie la realizarea ofertei publice initiale.

Vanzarea de actiuni vine dupa ce indicele care urmareste evolutia actiunilor celor 14 producatori alimentari listati la bursa londoneza a castigat 16% pe parcursul anului 2005.

Actiunile Premier Food, grup care detine 55% din piata produselor alimentare, au crescut cu 51% de la vanzarea initiala de actiuni din iulie 2004, aducand producatorului de alimente o valoare de piata de 813 milioane de lire (1.177 mil. euro)

RHM a raportat pentru anul fiscal care s-a incheiat la 30 aprilie un venit net de 175,8 milioane de lire (254,61 milioane de euro) la o cifra de afaceri de 1,53 miliarde de lire (2,21 miliarde de euro), fata de pierderea de 56,3 milioane de lire (81,54 milioane de lire) aferenta perioadei anterioare.

Pe langa brandurile existente pe piata, compania mai produce alimente si pentru Tesco, magazinele Asda si J Sainsbury, sub numele proprii ale operatorilor supermarketurilor.

Brandurile proprii au adus RHM jumatate din vanzarile totale in anul fiscal care s-a incheiat in aprilie, in crestere de la 48,5%, nivel aferent pe-rioadei anterioare. ioana.david@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO