Business Internaţional

Pe măsură ce Imperiul lui Warren Buffett se extinde, multe locuri de muncă dispar

Pe măsură ce Imperiul lui Warren Buffett se extinde,...

Autor: Alexandra Cepăreanu

12.05.2018, 08:31 331

Acţionarii se vor reuni din nou în acest weekend pentru întâlnirea anuală de la Berkshire din Omaha, Nebraska, pentru a sărbători recordul de investiţii de neegalat al lui Warren Buffett, scrie Bloomberg.

Vor exista semne incontestabile de creştere, cum ar fi o companie care să se ocupe cu asigurări pentru maşini şi o firmă de construcţii, dar există şi o mulţime de zone care se micşorează.

Dacă angajaţii de la toate filialele Berkshire Hathaway Inc. ar fi adunaţi într-un singur oraş, populaţia lui ar ajunge să numere cât populaţia oraşului Tampa din Florida.

Locuitorii acestui oraş fictiv - numit Buffettville, după liderul vechi al companiei, Warren Buffett - ar fi propriul său microcosmos economic. Aceştia ar fi piloţi de avion, conducători de tren, producători de îmbrăcăminte, sudori, adjuvanţi în asigurări, chimişti şi vânzători de maşini, şi acestea sunt doar câteva profesii.

În fiecare an, deoarece conglomeratul cumpără companii din lumea reală, mai multe fabrici şi birouri ar apărea în Buffettville, pe care le-ar adăuga populaţiei sale.

Totul scoate la iveală un adevăr adesea neglijat: în ciuda imaginii folclorice a lui Buffett, Berkshire a prosperat de ani de zile, cumpărând companii care - în propriile sale cuvinte - sunt conduse de „manageri eficienţi". Buffett nu a închis multe operaţiuni în decursul celor cinci decenii de activitate, dar mai mult de două duzini din companii sale angajează mai puţini oameni astăzi decât erau obişnuiţi.

În ultimii 15 ani, Berkshire a declarat investitorilor în raportul său anual câţi angajaţi are fiecare dintre filialele sale la sfârşitul anului. Datele vopsesc o imagine nuanţată a uneia dintre cele mai greu de definit companii de pe planetă.

Dar la mijloc există şi „şmecherii”, spre exemplu, Berkshire nu publică datele atunci când una dintre afacerile sale cumpără o altă companie, ceea ce poate face să pară că există angajări atunci când conglomeratul absoarbe doar oamenii. De asemenea, compania nu dă întotdeauna date clare atunci când unităţile sunt combinate sau ramificate.

Bloomberg News a analizat datele pentru a pune o întrebare simplă: este reputaţia lui Buffett merită reputaţia de creator de locuri de muncă? Răspunsul: Depinde unde te uiţi.

Taken Gen Re, un reasigurător pe care Buffett la cumpărat la sfârşitul anilor 1990. Compania s-a străduit să crească pe fondul concurenţei altor furnizori şi a unui nivel ridicat de capital în industrie.

Acum, noul director al companiei Ajit Jain spune personalului că Taken Gen Re are „o problemă cu costurile” şi sugerează eliminarea unor angajaţi.

Sau Shaw Industries, o companie de covoare şi podele cu sediul în Georgia. Criza de pe piaţa imobiliară din 2008 a afectat vânzările, iar întreprinderea a închis unele fabrici pentru a ţine cont de schimbarea gusturilor consumatorilor.

Povestea altor companii este mai complicată. Producătorul de îmbrăcăminte Fruit of the Loom are în prezent cu 3.500 mai mulţi angajaţi decât în ​​2003. Dar asta se datorează în mare parte faptului că a absorbit două întreprinderi mari - o unitate a corporaţiei VF Corp., care produce lenjerie şi pijamale, şi Russell Corp, producător de articole de îmbrăcăminte. Ambele divizii s-au redus considerabil în proprietatea Berkshire.

Berkshire Hathaway Energy este un alt exemplu în care achiziţiile au diminuat numărul de angajaţi. De când divizia a cumpărat PacifiCorp în 2006, de exemplu, forţa de muncă a utilităţilor a scăzut cu aproximativ 1.000 de persoane.

O purtătoare de cuvânt din cadru companiei Berkshire Hathaway Energy a confirmat că cea mai mare parte a creşterii recente a ocupării forţei de muncă din divizie a venit din achiziţii şi a spus că PacifiCorp şi-a "optimizat" forţa de muncă pentru a-şi servi mai bine clienţii. Reprezentanţii pentru Gen Re şi Shaw au refuzat să comenteze. Fruit Loom şi Buffett nu au răspuns cererilor.

În ansamblu, cele mai mari companii din Buffettville au adăugat personal. Poate cel mai bun exemplu este Geico. Asiguratorul auto a cheltuit foarte mult pe marketing pentru a atrage noi clienţi. Este, de asemenea, extins agresiv, pe măsură ce concurenţii s-au redus. Această strategie a ajutat compania ​​să devină al doilea cel mai mare jucător din industrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO