Business Internaţional

Pentru mai puţin de 1 dolar, GM ar fi putut evita scandalul în care este asociat cu moartea a 13 persoane

Pentru mai puţin de 1 dolar, GM ar fi putut evita...

Autor: Ştefan Stan

02.04.2014, 14:53 504

Moartea a cel puţin 13 oameni se datorează unei decizii din 2005 a General Motors (GM) de a nu schimba din conceptul unor maşini un comutator de aprindere, care ar fi costat sub un dolar pentr fiecare exemplar, potrivit unui document intern GM, scrie Reuters.

Compania General Motors a fost trasă la răspundere de congresul american pentru că a rechemat la verificări cu 10 ani mai târziu cele 2,6 milioane de maşini care prezentau probleme la un comutator, asociate ulterior cu accidente \n care [i-au pierdut via]a 13 persoane.

Diana DeGette, o membră a congresului american, a citat un raport GM din 2005, în care diverşi ingineri ai companiei dezbăteau problema comutatorului de aprindere şi dacă ar trebui schimbat. Raportul arăta că schimbarea piesei – problemă ar fi costat încă 90 de cenţi pe unitate, dar ar fi dus la costuri adiţionale de 400.000 de dolari pentru prelucrare.

“Refuzul de a schimba o piesă din cauza costurilor de producţie este inacceptabil. În noul GM nu se mai procedează astfel. După falimentul din 2009, direcţia companiei s-a schimbat de la orientarea către reducerea costurilor la orientarea către clienţi”, a declarat Mary Berra, actualul CEO al companiei.

John Hendler, unul dintre inginerii GM, ar fi spus că echipa sa este pregătită să folosească în continuare comutatorul din conceptul iniţial, deşi nu se ridica la standardele de performanţă impuse de General Motors, arată acelaşi raport.

General Motors a schimbat comutatorul în 2006, însă acesta nu era în concordanţă cu regulile companiei şi nici nu se ridica la standardele de performanţă cerute.

Un alt document din 2006 autoriza schimbări la design-ul comutatorului, însă seria unităţilor a rămas aceeaşi, iar unele câmpuri care trebuiau completate pentru validitatea documentul au fost lăsate goale.

Documentul din 2006 a fost semnat de Ray DeGiorgio, inginerul şef GM de la vremea respectivă, care a declarat ulterior că nu ştia că seriile pieselor au rămas aceleaşi. DeGiorgio's este în continuare angajat GM.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO