Business Internaţional

Pernod Ricard raporteaza un plus de 6%

08.10.2004, 00:00 15



Al doilea jucator de pe piata mondiala a bauturilor spirtoase si a vinurilor dupa compania britanica Diageo, Pernod Ricard, a anuntat pe primul semestru o crestere organica de 6% a vanzarilor si o crestere a profitului operational de 11,1%.



O evolutie pozitiva au inregistrat in 2004 si marcile premium ale producatorului francez: vanzarile Chivas Regal au crescut cu 11%, Martell a inregistrat o crestere de volum de 8%, The Glenlivet o crestere de 11%, iar in cazul marcii Jameson, ritmul de crestere a fost de 12% pe primul semestru al anului curent.



Profitul operational consolidat al grupului Pernod Ricard se ridica la 282 milioane euro, din care 2 milioane de euro provin din activitati non-strategice, care reprezinta in prezent 2,8% din totalul vanzarilor.



Grupul a mai anuntat o reducere cu 28% a costurilor financiare, pe fondul scaderii costului de indatorare aferent achizitiei Seagram.



Profitul net al grupului a crescut cu 4,7%, cifrandu-se la 169 milioane euro.



In portofoliul Pernod Ricard sunt incluse 14 marci de bauturi spirtoase, printre care: Ricard- pastis, Chivas Regal- premium whisky, Jameson- whisky irlandez, Seagram's Gin, Havana Club- rom, Martell- cognac, Amaro Ramazzotti- bitter si Wyborowa- vodca.



Filiala romaneasca a concernului multinational, Pernod Ricard Romania, a fost infiintata in 2002, dupa preluarea firmei Seagram. Pe 2003, cifra de afaceri a fost de peste 3 milioane euro, in crestere cu 25% fata de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO