Al doilea jucator de pe piata mondiala a bauturilor spirtoase si a vinurilor dupa compania britanica Diageo, Pernod Ricard, a anuntat pe primul semestru o crestere organica de 6% a vanzarilor si o crestere a profitului operational de 11,1%.
O evolutie pozitiva au inregistrat in 2004 si marcile premium ale producatorului francez: vanzarile Chivas Regal au crescut cu 11%, Martell a inregistrat o crestere de volum de 8%, The Glenlivet o crestere de 11%, iar in cazul marcii Jameson, ritmul de crestere a fost de 12% pe primul semestru al anului curent.
Profitul operational consolidat al grupului Pernod Ricard se ridica la 282 milioane euro, din care 2 milioane de euro provin din activitati non-strategice, care reprezinta in prezent 2,8% din totalul vanzarilor.
Grupul a mai anuntat o reducere cu 28% a costurilor financiare, pe fondul scaderii costului de indatorare aferent achizitiei Seagram.
Profitul net al grupului a crescut cu 4,7%, cifrandu-se la 169 milioane euro.
In portofoliul Pernod Ricard sunt incluse 14 marci de bauturi spirtoase, printre care: Ricard- pastis, Chivas Regal- premium whisky, Jameson- whisky irlandez, Seagram's Gin, Havana Club- rom, Martell- cognac, Amaro Ramazzotti- bitter si Wyborowa- vodca.
Filiala romaneasca a concernului multinational, Pernod Ricard Romania, a fost infiintata in 2002, dupa preluarea firmei Seagram. Pe 2003, cifra de afaceri a fost de peste 3 milioane euro, in crestere cu 25% fata de anul anterior.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels