Business Internaţional

Pesimism in publicitate

16.10.2003, 00:00 10



Cheltuielile pentru publicitate realizate pe principalele piete mondiale se vor mari cu numai 1,7% in acest an, dupa declinul din ultimii doi ani, si cu 3,2% in 2004, potrivit unui studiu publicat citat de Reuters. Estimarile, cuprinse in studiul semi-anual realizat de subsidiara franceza a agentiei de media OMD a companiei Omnicom si de divizia Interdeco a Lagardere, sunt semnificativ mai reduse decat cele furnizate anterior de alte firme de cercetare si prognoza, sugerand ca redresarea asteptata cu interes a pietei de publicitate poate fi mai modesta decat s-a anticipat. Agentia ZenithOptimedia a companiei Publicis a revizuit in sens pozitiv, in septembrie, ratele de crestere prognozate pentru 2003 si 2004 la 3,2% si 4,8%, in timp ce un raport al agentiei Universal McCann din decembrie 2002 a estimat cresteri de 4,3% pentru 2003 si de 5,6% pentru 2004. "2003 se va dovedi a fi un an de tranzitie. A fost cu siguranta mai putin dificil decat 2001 si 2002, dar redresarea indelung asteptata nu s-a produs", se arata in studiul Ad Barometer. Motivele acestei stari de fapt sunt, conform studiului, intarzierile survenite in relansarea reala a economiei mondiale si evolutiile din sectoare precum telecomunicatiile si cel financiar, unde cheltuielile de publicitate au urcat spectaculos in perioada 1999-2000. Anul viitor, o serie de manifestari sportive majore si evenimente politice urmeaza sa ajute publicitatea, conform Ad Barometer, care s-a aliniat astfel altor prognoze si declaratii ale directorilor din sector. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO