Business Internaţional

Prea puţin, prea repede. Listările inspirate de IPO-ul LinkedIn riscă să aducă un nou bubble în sectorul companiilor internet

Prea puţin, prea repede. Listările inspirate de IPO-ul LinkedIn riscă să aducă un nou bubble în sectorul companiilor internet

Autor: Adrian Voicu

09.06.2011, 10:48 232

Succesul de bare s-a bucurat LinkedIn pare să fi inspiratcompaniile web să limiteze numărul de acţiuni scoase la vânzare încadrul IPO-urilor, alimentând astfel temerile că o penurie aacţiunilor unor astfel de companii va conduce la o creştereputernică a valorii lor, ceea ce ar putea contribui la un noububble dot-com, consideră Bloomberg.

La trei săptămâni după ce LinkedIn a listat mai puţin de 10% dincompanie, Pandora Media lucrează la o ofertă asemănătoare, iarZynga plănuieşte o strategie similară cu propriile acţiuni pentruun IPO ce ar putea avea loc la finele lunii, conform unor sursecitate de agenţie.

Creşterea puternică a cererii pentru astfel de acţiuni, împreunăcu o penurie a celor disponibile, ar putea oferi companiilor ovaloare ce poate fi departe de adevăr, este de părere FrancisGaskins, preşedinte al IPODesktop.com. Se va crea astfel opercepţie de bubble cu privire la piaţa IPO-urilor, chir şi pentrucompaniile în creştere care au venituri stabile, a menţionatacesta.

Vânzănd mai puţin de o zecime din acţiuni, LinkedIn, Zynga şiPandora oferă mai puţin decât de obice. pentru IPO-urile dinsectorul IT din ultimul an, media a fost de 24% din numărul totalde acţiuni. Ca urmare a penuriei de acţiuni şi a cererii foarteputernice, acţiunile LinkedIn şi-au dublat valoarea chiar din primazi de la listare, compania ajungând astfel să fie evaluată la 8,91miliarde dolari, chiar dacă veniturile din vânzări nu justifică oasemenea valoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO