Business Internaţional

Producătorii auto de lux nu mai fac faţă comenzilor

Noii îmbogăţiţi ai Chinei se dau în vânt după maşinile scumpe

Noii îmbogăţiţi ai Chinei se dau în vânt după maşinile scumpe

Autor: Traian Terzianm

17.02.2011, 23:45 53

Cumpărătorii de Audi trebuie să aştepte o perioadă de trei saupatru luni pentru modele precum A6, care costă 38.500 de euro, încondiţiile în care fabricile companiei funcţionează la capacitatemaximă şi tot nu fac faţă cererii record, a spus directorul devânzări Peter Schwarzenbauer, citat de Bloomberg.

"Dacă vânzările continuă să crească, va fi greu să spun cât seva putea reduce timpul de aşteptare", a declarat şeful de vânzărial Audi. "Fabricile noastre lucrează în prezent la capacitatemaximă şi putem adăuga şi schimburi suplimentare în zilele desâmbătă".

Cumpărătorii noului Audi A6, care va fi lansat în luna martie,şi cei ai Audi A3 trebuie să aştepte mai mult timp, motivul fiindpopularitatea celor două modele printre consumatori, potrivitpurtătoarei de cuvânt Esther Bahne. În perioadele în care cerereaeste normală, în general, clienţii primesc maşinile la termen deopt-zece săptămâni după ce au făcut comanda.

BMW, divizia Mercedes-Benz a Daimler şi Audi, parte a grupuluiVolkswagen, cei mai mari trei producători de automobile de lux dinGermania, au raportat vânzări record pentru luna ianuarie.Producătorii vor să îşi extindă fabricile în acest an pentru asatisface cererea tor mai mare din China, SUA şi Germania.

Cumpărătorii BMW, cel mai mare producător de maşini de lux dinlume, trebuie să aştepte trei luni pentru majoritatea modelelor şitimp de şase luni pentru modelul sport X3, a spus Birgit Hiller,purtătorul de cuvânt al companiei, care are sediul în München,Germania.

Timpul de aşteptare la Mercedes Benz, care ocupă locul al doileadupă BMW în vânzările globale, este aproape la acelaşi nivel cu celde dinaintea recesiunii din 2007. Aici, majoritatea vehiculelorcomandate la începutul anului sunt programate pentru livrare laînceputul celui de-al doilea trimestru, a spus Verena Mueller,purtătorul de cuvânt al companiei. "Dintre cei trei mariproducători, Audi pare a fi în situaţia cea mai tensionată", adeclarat Thierry Huon, analist în cadrul Exane BNP Paribas. "Dacăeşti forţat să livrezi după două luni faţă de competitorii tăi, nuştii ce vor face clienţii".

Preţul unui A3 începe de la 20.950 de euro, în timp ce un AudiA6 costă minimum 38.500 de euro, potrivit anuarului din 2010 alasociaţiei auto ADAC german. Preţul unui BMW X3 începe de la 45.960de euro.

Audi lucrează cu furnizorii pentru a asigura un flux în timputil al componentelor având în vedere că industria încearcă să ţinăpasul cu redresarea cererii, a declarat Schwarzenbauer.

Compania se aşteaptă să înregistreze o creştere de două cifre avânzărilor din China şi SUA şi doreşte să crească într-o piaţăeuropeană care în prezent stagnează, a adăugat el. În plus,directorul de vânzări de la Audi a spus că vânzările totale devehicule la nivelul industriei vor creşte cel mai probabil cu 5%,la 62 de milioane de automobile.

Chinezii, mari amatori de maşini de lux

Segmentul de lux al pieţei auto chineze continuă să crească cuun ritm record la începutul acestui an. În ianuarie, vânzările dinChina ale Mercedes Benz au crescut cu 89% faţă de aceeaşi perioadăa anului trecut, până la 15.330 de unităţi, în timp ce BMW a livrat20.300 de maşini, cu 70,4% mai mult decât în aceeaşi lună din 2010.În aceeaşi lună, Audi a vândut 21.995 de maşini, în creştere cu32,15%. În prima lună a anului, Mercedes a vândut 2.640 de unităţiale modelului S-Class, în creştere cu 104% faţă de ianuarie 2010,în timp ce vânzările BMW Seria 5 au crescut cu 100%. VânzărileMini, divizie a BMW, au crescut cu 120%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO