Business Internaţional

Profitul slab al BA se resimte si in conturile managerilor

11.06.2007, 22:38 8

Directorii executivi si alti membri ai echipei de conducere a British Airways nu vor beneficia de primele aferente ultimului an de activitate, din cauza scaderii marjei de profit operational si a neindeplinirii altor obiective principale privind performantele financiare, scrie Financial Times.
Conform programului de salarizare, directorii pot primi prime de pana la 100% din salariu, in conditiile in care este atinsa tinta privind marjele profitului operational.
Profitul operational al BA a scazut cu 13%, de la 694 mil. lire sterline pana la 602 mil. lire sterline. Marja profitului operational a scazut de la 8,5% la 7,1%.
Aceasta scadere a facut ca niciun angajat al companiei sa nu primeasca bonusuri. Pentru ca angajatii sa primeasca bonusuri marja profitului operational trebuie sa fie de cel putin 8%.
Anul trecut, compania britanica s-a confruntat cu o serie de probleme legate de securitate pe aeroportul Heathrow, dificultati in realizarea curselor din cauza vremii nefavorabile si amenintari cu greva din partea echipajelor de zbor, toate ridicand costuri de pana la 220 de milioane de lire sterline.
Dar Willie Walsh, directorul executiv al British Airways, si-a exprimat increderea in obtinerea unei marje a profitului operational de 10% in anul fiscal curent, martie 2007-martie 2008, situatie care va duce la plata primelor si a dividendelor actionarilor.
In anul anterior, Walsh a primit un salariu fix de 600.000 de lire sterline (883.000 de euro), o prima de 135.000 de lire sterline (198.000 de euro) si actiuni in valoare de 135.000 de lire sterline.
Keith Williams, directorul financiar al companiei, a primit un salariu de 375.000 de lire sterline (550.000 de euro), o prima de 82.000 de lire (120.000 de euro) si actiuni in valoare de 82.000 de lire sterline.
Raportul anual al companiei aeriene britanice a consemnat, pe langa scaderea profitului, si neindeplinirea obiectivelor de punctualitate si de satisfacere a cerintelor clientilor.
Compania aeriana britanica detine recorduri negative la capitolele punctualitate, pierderea bagajelor clientilor, in special din cauza faptului ca aeroportul Heathrow lucreaza la capacitatea sa maxima, fiind unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din lume.
Compania aeriana spera sa eficientizeze, pana la sfarsitul anului viitor, modul in care se desfasoara procesul de tranzit al pasagerilor pe aeroport, prin reducerea cozilor si a blocajelor aparute la Terminalul 5 Heathrow.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO