Business Internaţional

Relocarea: intre pretul mic si teama de diminuare a calitatii

11.05.2007, 21:18 14

Preturile scazute nu implica in mod necesar o calitate mai scazuta. Trebuie sa existe cel putin o coerenta a discursului si a negocierii intre echipele centrale si cele locale, cat si competente variabile de la o tara la alta, scrie Les Echos.
Cu 30%, pana la 40% mai ieftin! Procentul este impresionant, insa putini au facut acest pas si asta din doua motive principale. Mai intai, este o chestiune de imagine. Astfel, chiar si companiile care au avut experiente de succes se tem sa vorbeasca despre acest pas. Exista mai apoi temeri legate de calitatea serviciilor.
In cazul companiilor ce desfasoara operatiuni de recuperare de creante, unii clienti nici nu vor sa auda de relocare.
Daca ar fi sa tragem o concluzie, aceasta ar fi ca o gestionare eficace a creantelor cere o puternica proximitate manageriala si o cunoastere exacta a legislatiilor, culturilor si practicilor locale pentru facilitarea negocierilor.
"Nu se negociaza la fel cu un avocat sau cu o persoana individuala, cu privire la o factura recenta sau una mai veche, cu un client din Italia si unul din Suedia. Este necesara o anumita pregatire", arata Nicolas Goldstein, din cadrul Offshore Development.
Experienta acestei companii a fost una concludenta, iar calitatea nu a avut de suferit.
Aceasta trebuia sa-si relanseze departamentul de recuperare de creante, insa nu dispunea de mijloace de recrutare. Performantele companiilor franceze de recuperare nu-i erau pe plac. El dorea ca firma care-i oferea astfel de servicii sa se adapteze in totalitate la procesele sale si nu invers, cum se intampla adesea in cazul contractelor de externalizare.
"Nu-i facem publicitate companiei de recuperare de creante, insa nu le ascundem clientilor faptul ca recurgem la serviciile unei companii cu sediul in insula Mauritius. Trebuie sa fim exigenti, iar aceasta calitate nu se regaseste in toate tarile cu costuri scazute".
Cheia succesului tine de metodologia de abordare a externalizarii, considera Christophe Goffinon, director de dezvoltare in cadrul TheoFinance Credit Management, care administreaza mai multe platforme de recuperare de creante in Argentina, Insula Mauritius, in Polonia si in Asia, avand clienti ca Dell Benelux, ST Dupont, Imaje si companii mai mici ca Europe Import. Dupa parerea sa, "trebuie neaparat definit modul de operare."
De asemenea, in faza pregatitoare, este necesara definirea exacta a procedurilor care vor fi urmate, modul in care vor fi tratati clientii si rolurile in cadrul negocierilor.
Oferta offshore include companii al caror punct comun este incapacitatea de a aloca resurse special pentru operatiunile de recuperare de creante si care nu dispun de mijloacele necesare pentru a recurge la o companie locala. In timp ce multe companii nu fac acest pas temandu-se de impactul social, acest lucru nu este valabil in cazul companiilor mici si mijlocii. Tarifele sunt aceleasi, indiferent daca este vorba de o companie mare sau de una mica sau mijlocie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO