Business Internaţional

Seful proiectului Boeing 787 Dreamliner plateste cu postul intarzierile de sase luni

18.10.2007, 20:37 17

Michael Bair, care a fost responsabil de proiect din momentul in care a fost demarat, in 2004, va fi inlocuit cu Pat Shanahan. Bair va prelua functia de vicepresedinte al diviziei de strategie si de marketing a companiei, inlocuindu-l pe Mike Cave, care a fost avansat saptamana aceasta in functia de senior vicepresident al aceleiasi divizii, scrie Bloomberg.
De asemenea, Boeing a anuntat numirea lui Shephard Hill in functia de presedinte al Boeing International, unde o va inlocui pe Laurette Koellner, care se pensioneaza. Koeller pleaca dupa aproape 30 de ani de activitate in cadrul companiei.
787 Dreamliner este cea mai de succes aeronava a companiei americane, avand deja 710 comenzi in valoare totala de 120 mld. dolari (84 mld. euro). Cea mai mare parte a componentelor sunt produse de furnizori externi, misiunea pe care Boeing o are fiind asamblarea produsului final. Pe 10 octombrie, compania a anuntat amanarea cu sase luni a termenului de livrare a primei serii de aeronave, programata pentru mai 2008.
"Bair plateste pentru cele sase luni de intarziere", a declarat Robert Stallard, analist la Bank of America. "O cantitate semnificativa de cunostinte va pleca odata cu el, iar pentru Shanahan va fi destul de dificil sa accelereze ritmul in care se deruleaza acest program", a adaugat el.
Pentru Shanahan aceasta nu reprezinta decat o reintoarcere la divizia de avioane comerciale, de unde a condus atat proiectul lui 757, cat si cel al 767-400ER. El s-a alaturat echipei Boeing in 1986, din 2002 activand in cadrul diviziei de avioane militare.
"Decizia de a-l aduce pe Shanahan la carma acestui proiect se datoreaza, in principal, experientei sale in cadrul unor proiecte complexe, inclusiv proiecte pentru avioane comerciale", a declarat James Schlueter, purtatorul de cuvant al Boeing.
Modificarea termenului de livrare a aeronavelor va avea efecte imediate, compania fiind nevoita sa plateasca penalizari de intarziere. Insa, James Bell, directorul executiv al Boeing, a refuzat sa dea detalii despre costurile pe care compania le va suporta.
Aproximativ 50% din fuselajul noului model va fi compus din fibra de carbon, care va inlocui traditionalul aluminiu, 787 fiind prima aeronava de acest gen. Mai mult, fiind mai usoare materialele din care este compus fuselajul vor spori eficienta carburantilor.
De asemenea, procesul de fabricatie al lui 787 este unul inovator, de vreme ce sarcina celor de la Boeing este doar aceea de a asambla produsul finit, componentele fiind furnizate din exteriorul companiei.
Partea din fata a aeronavei va fi produsa de Spirit AeroSystems. Aceasta sectiune va avea deja asamblate cockpit-ul si directia de aterizare in momentul in care va parasi fabrica celor de la Spirit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO