Vânzările nete like for like ale WPP au avansat cu 3,3% în trimestrul trei, reprezentând o accelerare faţă de rata de 2,3% înregistrată pe primele şase luni ale anului.
Grupul şi-a reafirmat ţintele privitoare la acest an, spunând că se aşteaptă ca vânzările anuale nete să avanseze cu mai mult de 3%.
„Cifrele par ok într-un mediu global caracterizat de încetinire“, a declarat CEO-ul grupului de advertising pentru CNBC.
WPP a anunţat că a câştigat contracte noi de 3 miliarde de dolari pe trimestrul trei şi de peste 5,1 miliarde de dolari până acum în acest an, o valoare „extrem de satisfăcătoare“.
În pofida rezultatelor bune, cel mai mare grup de publicitate din lume avertizează că liderii de business din întreaga lume au în continuare o atitudine de prudenţă pe fondul nesiguranţei geopolitice şi temerilor privitoare la deflaţie la nivel mondial.
Potrivit grupului, încetinirea economiilor chineză şi braziliană şi nesiguranţa geopolitică sunt în continuare cele mai importante motive de îngrijorare pentru liderii de business de top.
În aceste condiţii, un „tsunami“ de companii şi-au revizuit bugetele de investiţii în publicitate.
Clienţii sunt „cu siguranţă mai încrezători decât în septembrie 2008 post-Lehman“, arată WPP, însă actualul „cocktail“ de temeri privitoare la economia mondială îi face să ezite să-şi asume riscuri mai mari. Companiile preferă să „se concentreze pe costuri“ decât să încerce să-şi sporească veniturile într-un astfel de mediu.
WPP se alătură rivalilor săi americani Omnicom şi Interpublic Group în a raporta creşteri ale veniturilor în trimestrul trei pe fondul rezultatelor solide din America de Nord. Publicis Groupe cu sediul la Paris, pe de altă parte i-a dezamăgit pe investitorii raportând o cerere în scădere din partea clienţilor americani.