Business Internaţional

Seria 3 scoate BMW pe profit

26.01.2006, 20:39 17

BMW (Bayerische Motoren Werke AG), cel mai mare producator de masini de lux din lume, a inregistrat in 2005 o crestere a vanzarilor de 5,2%, in special datorita noilor modele ale seriei 3, informeaza Bloomberg.com.

Vanzarile au crescut de la 44,3 miliarde de euro in 2004 la 46,7 mld. euro (57,4 mld. dolari). Compania BMW va publica cifrele pe 2005 abia in luna martie a acestui an, dar a adaugat ca profiturile pe 2005 vor fi "cam la aceeasi valoare" cu cele din 2004 si ca in 2006 se asteapta din nou la vanzari record.

BMW a depasit Mercedes Benz si a devenit, la inceputul anului trecut, cel mai mare producator de automobile de lux, in special datorita noilor modele care au avut o priza foarte mare la public. In anul 2004 profitul net al companiei a fost de 2,22 mld. euro (2,72 mld. dolari). Helmut Panke, directorul executiv al BMW, a reafirmat pe 9 ianuarie ca anul trecut profiturile companiei au scazut cu mai putin de 10 %, dar nu a dat detalii despre acest lucru.

Directorul executiv al BMW nu a dat detalii referitoare la profiturile pe care compania le previzioneaza pentru 2006.

Anul trecut BMW si-a mentinut suprematia pe piata masinilor de lux, principalul concurent fiind Mercedes Benz. Acest lucru s-a datorat in special cresterii unitatilor vandute cu 9,9%, pana la 1,33 milioane de masini, in aceste cifre fiind inclus si brandul Mini. BMW a inregistrat o scadere a cheltuielilor cu capitalul de 8,1 procente pana la 3,99 mld. euro (4,89 mld. dolari), in mare parte datorita faptului ca s-au cheltuit mai putini bani pentru dezvoltarea automobilelor. Numarul angajatilor companiei a scazut cu 0,2 puncte procentuale, ajungand la 105.798 de salariati la 31 decembrie 2005, de la 105.972 angajati in urma cu un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO