Business Internaţional

Shanghai Auto vrea sa cumpere firma britanica MG Rover

24.08.2004, 00:00 18

Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC), cel mai mare producator de automobile din China, oreste sa achizitioneze firma britanica de automobile MG Rover, aflata in proprietate privata, scrie saptamanalul Automotive News, citat de Reuters.
Publicatia, care citeaza surse din China si Anglia, scrie ca SAIC va cumpara initial doar un pachet de actiuni ale MG Rover, marimea acestuia fiind inca in discutie, ca parte a planului sau de a deveni cel de-al saselea producator de automobile din lume.
Conform publicatiei, SAIC intentioneaza ca, pe termen lung, sa preia controlul total al MG Rover, ceea ce ar constitui unul din cazurile rare in care un producator dintr-o economie aflata in dezvoltare sa preia o companie occidentala.
Nici una dintre companii nu a dorit sa comenteze articolul.
Producatorul auto independent MG Rover se straduieste sa revina pe linia de plutire, dupa ce a fost vandut, cu patru ani in urma, de compania germana BMW AG pentru suma simbolica de 10 lire sterline grupului britanic privat Phoenix Venture Holdings Ltd.
In iunie, SAIC a semnat un acord de cooperare cu Rover, dar nu a dorit sa dezvaluie mai multe amanunte inainte de a obtine aprobarea guvernului chinez.
Mass-media din China a citat surse apropiate Shanghai Auto, care au declarat ca firma va cumpara un pachet de actiuni al companiei britanice  si va incepe sa produca automobile Rover in China.
Shanghai Auto, principalul partener chinez al General Motors si Volkswagen AG a anuntat ca se va lista la bursele internationale pentru a obtine o suma estimata la 2 miliarde dolari.
In iulie, cind SAIC a cumparat producatorul sud-coreean de automobile Ssangyong Motor Co., directorii companiei chineze au declarat ca firma va continua sa urmareasca oportunitatile externe de achizitie si sa isi dezvolte imaginea pe plan international.
Realizarea obiectivului de a deveni a sasea companie din lume ar insemna ca Shanghai Auto sa detroneze un producator auto deja bine ancorat din fruntea clasamentului global.
Anul trecut, General Motors Corp. a fost liderul mondial al industriei de profil, fiind urmat de Toyota Motor Corp. si de Ford Motor Co.
Shanghai Auto, care produce in prezent automobile exclusiv in parteneriat cu GM si Volkswagen, s-ar confrunta cu o concurenta acerba si din partea unor firme precum Hyundai Motor Co., care urmareste sa ajunga intre primii cinci constructori auto de pe glob pina in 2010.
"Pina in 2020, vrem sa dublam ceea ce vom realiza in 2010, devenind unul dintre primii sase producatori auto din lume", a afirmat Xiao cu ocazia unui forum.
Obiectivul Shanghai Auto ar impune atingerea unui volum al productiei de patru milioane de autovehicule pe an si realizarea unor vinzari anuale de 800 miliarde de yuani (96,66 miliarde de dolari), potrivit oficialului citat. In 2003, vanzarile companiei au totalizat 97,3 miliarde de yuani, iar volumul a atins numai 782.000 de unitati.
Pentru comparatie, GM a vindut 4,7 milioane de autovehicule numai in SUA in 2003.
Cu toate acestea, societatile mixte infiintate de Shanghai Auto cu GM si Volkswagen au anuntat planuri de dublare a productiei in urmatorii trei ani, iar companiile chineze sint recunoscute pentru modul in care isi anunta obiectivele ambitioase pe termen foarte lung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO