Business Internaţional

Spa-ul, cel mai la moda loc pentru intalnirile de afaceri

16.11.2007, 18:24 21

Terenul de golf nu mai este de mult singurul loc unde se pot incheia afaceri intr-un mediu casual. Cea mai la moda locatie pentru a lega relatii sociale cu colegii de breasla si clientii este spa-ul, scrie International Herald Tribune.
Conform firmei de consultanta PricewaterhouseCoopers, 39% din hotelurile de lux ce vor fi construite in Statele Unite vor fi utilate cu saloane de relaxare tip spa. Numarul acestora s-a dublat in ultimii cinci ani, in mare parte datorita cererilor adresate hotelurilor de catre clienti. Pentru o mare parte dintre marile companii, spa-ul a devenit locul cel mai potrivit pentru intalniri de afaceri si activitati corporatiste. Participantii la intalnirile de stabilire a strategiilor sau de discutare a cifrelor companiei Canon au de ales intre cateva zile de discutii pe terenul de golf sau relaxare la spa. Terry Markwart, director de vanzari la Canon, a declarat ca in ultimul timp spa-ul a devenit din ce in ce mai popular printre optiunile colegilor sai.
"Golful nu este relaxant. Este o activitate foarte competitiva si mai trebuie sa te si trezesti devreme dimineata. Este chiar un factor in plus de stres", a afirmat Markwart. Sesiunea de spa la Palace Hotel din San Francisco de acum doi ani i-a oferit directorului de vanzari posibilitatea sa isi amelioreze durerile de spate si sa puna la cale strategii noi alaturi de colegii lui.
"Este o ocazie buna sa te relaxezi si sa discuti intr-o atmosfera relaxata", a adaugat Markwart.
Hotelierii afirma ca rezervarile la saloane spa au atins cote record in ultimii ani. "Am ajuns sa adaugam saloane de relaxare in toate locatiile noastre datorita cresterii popularitatii acestui tip de activitate", declara Eric Terry, vicepresedinte pe vanzari si marketing in cadrul Benchmark Hospitality International, detinatorul a peste 12 unitati hoteliere si centre de conferinte.
Pentru multi afaceristi, lipsa unui centru spa poate fi la fel de nociva ca lipsa conexiunii la Internet. "Ceea ce am observat in ultimul timp, grupurile de afaceristi aleg doar hotelurile sau statiunile care beneficiaza de spa", afirma Susie Ellis, presedinte al companiei SpaFinder, care publica revista SpaFinder si a dezvoltat un program de fidelizare prin intermediul siteului web, al carui premiu este o serie de sedinte la spa.
Din punctul de vedere al proprietarilor de astfel de centre de relaxare, noua moda le-a oferit un nou segment de public-tinta, pentru care sunt dispusi sa ofere produse speciale.
"Tipul de clienti la care ne referim sunt in general companiile financiare, firme de avocatura, oameni care ar putea fi clienti Bliss", afirma Robyn Fishelson, brand manager la Bliss Spas, o companie cu reprezentante in sase dintre hotelurile W. Si proprietarii de hoteluri au interes sa promoveze spa-urile, deoarece clientii veniti sa se relaxeze ocupa camere in extrasezon.
Profesionistii in domeniul industriei hoteliere sunt de parere ca spa-ul a devenit atat de popular datorita schimbarii perceptiei asupra acestui mod de relaxare, considerat in trecut o destinatie strict feminina.
"Intr-o vreme, cuvantul spa ducea cu gandul la masti faciale si pedichiura, dar acum diferentele dintre sexe au fost estompate", este de parere Neil Pompan, presedintele Asociatiei Internationale a Centrelor de Conferinte.
Terry Blumenstein, meeting planner independent, care consiliaza companiile in organizarea de conferinte si intalniri de afaceri declara ca a observat o astfel de schimbare si in cazul clientilor lui.
"Avem de-a face cu barbati care renunta la golf in favoarea spa-ului", afirma Blumenstein.
Cresterea nivelului de stres la locul de munca si strictetea programelor fac din promisiunea unei sedinte de aromoterapie, sanctuare cu muzica de relaxare si lumanari parfumate o destinatie de vis.
"Dupa un sir de sedinte timp de trei-patru zile, oamenii vor sa se relaxeze", adauga Blumenstein.
Si managerii de hoteluri au observat schimbarea de atitudine.
"Inainte, golful era cea mai cautata facilitate. Acum, veniturile noastre din golf si spa-uri sunt comparabile", a declarat Terry Bechtold, manager la complexul Westin Diplomat Resort & Spa din Hollywood, Florida. Managerul afirma ca uneori, suprafata de 2.800 de metri patrati de spa din complexul condus de el este efectiv asaltat de grupuri de afaceristi doritori sa imbine dezbaterile cu destresarea.
Anul acesta, Laura Thieme, presedinte al companiei de marketing Bizresearch, a demarat o serie de conferinte care combina sesiunile educative despre tehnologie cu sesiuni de relaxare la spa sub numele de Search 'N' Spa.
"Am descoperit o nevoie a executivilor de nivel inalt care trebuia fructificata", afirma Thieme. Cele doua conferinte organizate de ea au fost rezervate in totalitate, urmand ca in curand sa planifice si altele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24