Business Internaţional

Speriati de fraude, americanii renunta la serviciile bancare online

10.11.2005, 17:35 25

Bancile si institutiile de reglementare intensifica eforturile de prevenire a infractiunilor financiare prin intermediul Internetului, dar numerosi utilizatori americani renunta la serviciile bancare online de teama fraudelor.

Cu ocazia unui forum pe tema furtului de identitate organizat la New York, expertii in domeniul securitatii au afirmat ca, desi bancile iau masurile care se impun pentru oprirea infractiunilor online, eforturile lor precum si precautia consumatorilor ar putea fi insuficiente.

Potrivit unui sondaj realizat de compania Entrust care opereaza in domeniul securitatii pe Internet, publicat cu ocazia forumului, 18% dintre americanii care au derulat operatiuni bancare online au renuntat sau recurg mai rar la aceasta optiune, din cauza temerilor legate de securitate.

Mai mult decat atat, 94% dintre persoanele intervievate sunt dispuse sa accepte elemente suplimentare de siguranta.

Sondajul a fost realizat intr-un moment in care Consiliul Federal pentru Examinarea Institutiilor Financiare a cerut bancilor sa imbunatateasca elementele de securitate ale accesului online, pana la sfarsitul anului 2006.

Consiliul, format din institutii precum Rezerva Federala si o organizatie federala privind Asigurarea Depozitelor (FDIC), se asteapta ca bancile sa solicite cel putin doua formulare de autentificare, in cazul in care riscul infractiunilor este prea ridicat.

Al doilea formular ar include smart card-uri, simboluri care sa genereze solicitarea de parole sau elemente biometrice care identifica amprentele sau scrisul de mana.

Potrivit Comisiei Federale pentru Comert, in jur de 10 milioane de americani sunt victime ale furturilor de identitate, in fiecare an.

Congresul analizeaza oportunitatea de a stabili standarde nationale pentru combaterea acestui tip de infractiune.

Michael Oxley, republican de Ohio, presedinte al Comitetului pentru Servicii Financiare al Camerei Reprezentantilor, sustine ca victimele furtului de identitate aloca 90 de ore rezolvarii problemei, pentru care cheltuiesc, in medie, 1.700 de dolari (1500 de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO