Business Internaţional

Televiziunile americane nu simt recesiunea

26.05.2003, 00:00 14



Retelele americane de televiziune au vandut, in ultimele trei zile, spatii publicitare in valoare de 9,2 miliarde de dolari pentru sezonul 2003-2004, marcand in acest fel cea mai profitabila perioada de vanzari "in avans" consemnata in istoria industriei mass-media, relateaza Financial Times.
In pofida declinului economic si a cifrelor care indica scaderea audientei, clientii au cheltuit pentru publicitate cu 12-13% mai mult decat anul trecut.



Ei au cumparat 83-85% din drepturile de difuzare a spoturilor publicitare disponibile in segmentele orare de maxima audienta (prime time). In plus, companiile au acceptat tarifele impuse de posturile de televiziune, care au crescut cu peste zece procente.



Analistii anticipau o piata publicitara solida, intrucat clientii sunt dispusi sa plateasca in prezent mai mult pentru a cumpara spatii publicitare.



Cu toate acestea, castigurile anuntate au depasit cele mai optimiste previziuni, indicand o posibila revigorare a bugetelor destinate activitatii de marketing.



Potrivit retelelor de televiziune, cei mai importanti clienti opereaza in sectorul de retail, industria farmaceutica si in domeniul mediatic.



"Marile companii mizeaza pe faptul ca populatia va incepe sa cheltuiasca mai mult", a apreciat Randy Falco, presedintele retelei NBC.



Acest post de televiziune, subsidiara a grupului General Electric, inregistreaza cea mai mare rata de audienta pe segmentul de varsta de cuprins intre 18 si 49 de ani. Compania a semnat contracte "in avans" in valoare de trei miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai importanta performanta realizata vreodata de o retea de televiziune, chiar daca NBC si-a majorat cu 15-16% tariful publicitar perceput pentru fiecare o mie de telespectatori.



Postul CBS al grupului media Viacom ar putea raporta incasari de 2,2 miliarde de dolari, in timp ce canalul WB al AOL Time Warner estimeaza vanzari de 700 de milioane de dolari, dupa ce si-a majorat tarifele cu 19%.



Retelele ABC (Walt Disney CO.) si Fox (News Corp.) au aplicat tarife cu 14-16% mai mari decat cele percepute in perioada similara a anului trecut, raportand incasari de 1,7 miliarde de dolari, respectiv 1,6 miliarde de dolari.



In pofida acestor performante financiare, o serie de analisti au avertizat ca cei care au cumparat spatiile publicitare "in avans" ar putea anula 35% din contracte, daca vor gasi oferte mai bune pe parcursul anului. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO