Business Internaţional

Televizoarele Bravia au ridicat venitul Sony

28.07.2006, 18:49 14

Sony, cel de-al doilea mare producator mondial de electronice, a depasit asteptarile analistilor financiari, declarand o majorare a profitului in primul trimestru al anului fiscal, datorata cresterii vanzarilor televizoarelor Bravia, camerelor digitale Cyber si computerelor Vaio, scrie Bloomberg.
Oficiali din cadrul Sony au declarat ca profitul net al companiei a fost de 32,3 mld. yeni (278 mil. dolari), adica 30,75 yeni pe actiune, in comparatie cu pierderea de 7,3 mld yeni, 8,68 yeni, pe care a inregistrat-o anul trecut.
Castigurile sunt rezultatul strategiei urmate de Howard Stringer, primul director general strain, pe care compania il are din 2005, de a inchide fabrici, de a reduce personalul si de a investi in anumite produse. Pentru Stringer, urmatorul test este depasirea incasarilor Microsoft pentru Xbox 360 si Nintendo pentru Wii, prin lansarea in luna noiembrie a consolei PlayStation 3.
"Sony a obtinut rezultate remarcabile dupa ce a recurs mai mult la vanzarea de televizoare si a redus cheltuielile de productie", a declarat Naoki Fujiwara, manager de fond. "Puterea brandului Sony este inca foarte mare", a adaugat el.
Vanzarile au atins o cifra de 1,74 mii mld. yeni (119 mld. euro), o crestere de 11% fata de anul trecut. Profitul obtinut dupa deducerea cheltuielilor a fost de 27 mld. yeni (183 mil. euro), in comparatie cu pierderile de 6,6 mld. yeni (45 mil. euro) de anul trecut.
Compania a anuntat o estimare a profitului pentru sfarsitul anului fiscal 2006 de 130 mld. yeni , in crestere fata de estimarea anuntata in aprilie de 100 mld. yeni.
Oficiali din cadrul companiei au declarat ca aceasta schimbare se datoreaza unei modificari in sistemul de contabilitate. Compania doreste sa introduca si drepturile de autor si brevete in calculul profitului. In acest an fiscal, Sony se asteapta la un profit de 30 mld. yeni (250 mil. euro), obtinut din drepturile de autor si brevetele de inventii.
Profitul obtinut de departamentul de electronica, care se ocupa de 70% din vanzarile companiei, a fost de 47,4 mld.yeni (322 mil. euro), dupa pierderea de 26,7 mld. yeni ( 215 mil. euro). Vanzarile televizoarelor Bravia, camerelor digitale Cyber si computerelor Vaio, au crescut cu 14%, ajungand la 1,28 mii mld. yeni.
Oficiali ai companiei au anuntat o crestere a vanzarilor de televizoare cu 75%. Chiar si companiile rivale, Sharp si Matsushita Electric, au raportat incasari mai mari din vanzarea de televizoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO